Blogpostajánló – Archív 1
Blogok, amelyekből blogbejegyzést ajánlok:
Komplex blog | Keresőoptimalizálás, SEO blog | Gerillamarketing blog Pécs blog |
A legfrisebb bejegyzések a blogpostajánló oldalunkon találhatóak.
Az itt találhatóknál frissebb bejegyzések a
blogpostajánló archív 2 oldalunkon találhatóak.
Komplex blog
» Márpedig kisember nem létezik
Ha van kisember, akkor nyilván létezik nagyember is. A nagyember pedig biztosan olyan, mint Lendvai Ildikó: lehajol a kisemberhez, megsimogatja a haját, eligazítja rajta a szegénység kabátját, olcsó könyvet ad a kezébe, hogy okosodjon.
Bármily idilli is ez a kép, szeretném tüstént bejelenteni – a pirosnegyvenszázulti mintájára – a lóf@szt.
» A rejtőzködő jobboldali szavazó
A közelgő parlamenti választások eredménye viszont most már pontosan megjósolható, hiszen a mért eredményekhez hozzá kell adni a jobb- és a baloldali rejtőzködő szavazókat is, és a választást tulajdonképpen már meg sem kell tartani, annyira precíz lesz az előrejelzés.
» Ért-e valaki a kommunikációhoz az EKF menedzsmentnél?
A kommunikáció – és azon belül az internetes kommunikáció, a web2.0 és az online marketing – finoman szólva is nem erős oldala az EKF-nek. (EKF = Európa Kulturális Fővárosa, Pécs, 2010).
A közösségépítés internetes módszereiről már nem is beszélek.
Attitűdváltoztatás aligha lehetséges interaktivitást nélkülöző, statikus honlappal.
Annyi botor lépés, annyi negatív hatás után – aligha javul fel a kommunikáció a bíróságok támogatásával. Sőt, ezekről a korántsem vidám témákról szól a blogbejegyzés.
» Páva beiktatásához Pécsre hozzák a koronát is
Új fogalmak jelentek meg a pécsi polgármester választáshoz kapcsolódóan a politikai marketing terén. Ilyen például a nép előtti nyilvános mennybemenetel. Ez fog történni Pécsett, a Széchenyi téren, ahol Páva Zsolt (FIDESZ), afelett érzett örömében, hogy ő nyerte meg Pécsett a – Tasnádi Péter (MSZP) korai halála miatt megüresedett – polgármesteri széket, Szili Katalin (MSZP) ellenében.
Az iróniától sem mentes blogbejegyzés erről beszél.
» Pécs: a kampányt Szili Katalin nyerte, a választást Páva Zsolt
Páva Zsolt (FIDESZ) nem kisebb ellenfelet győzött le, mint Szili Katalint (MSZP), a házelnök asszonyt, Pécs eddigi legnépszerűbb politikusát!
A vereség okainak “rákenése” az országos politika színterére máris megkezdődött, így nyilván nem voltak, nincsenek és nem is lesznek itt helyi “hibák”.
» A pécsi polgármester-választás és a buzz marketing
Pratkanis és Aronson óta tudjuk, hogy a közvélekedéssel ellentétben a lejáratásnak vagy az egyszerű háttér susmorgásnak igenis nagyon erős szerepe lehet. A nyílt vád a legerősebb hatású, de azért a pusmogással is rendesen lehet feketíteni, de legalábbis sötétíteni az ellenfél hírnevén.
» MSZP – SZDSZ: még a végén Sólyom lesz a miniszterelnök is
Könnyű nekem, nem ragaszt a mostani állapotokhoz se pénz, se hivatal, bár azt fájlalom, hogy a társadalmi reményeimtől – távolodom. És azt is megtudhatjuk, mi az, amit balfácánságként éltem meg.
» A CIA bent van a gépemben
Csak nem engem jelöltek miniszterelnöknek – futott át rajtam a hátborzongató gondolat, amiért is a CIA is górcső alá vesz, hogy megbízható szövetségese leszek-e vajon az Egyesült Államoknak?!
» Gyurcsány után: az MSZP már, a FIDESZ (még) nem kell?
A balparti talpas nép csalódott, mert a modern Magyarország ígéretével felemelkedő Gyurcsány gyengén (rossz hangulatban fogalmazva: sehogy nem) teljesítette ígéretét.
Kik igazságos, kik racionális, de mindenképpen megvalósuló közteher viselést; új-kálvinista értékeket (a munka, a teljesítmény megbecsülését), s ezeken alapuló, “nyugatias” fejlődést akarva ” álltak mögé”.
» Budapest közlekedését Pécs oldja meg?
Amikor Pécsett teli hassal elindul az ember az Apolló Étteremből a Zója utca felé és úgy tizenöt lépés után egy budapesti buszmegállóban találja magát – hát akkor polgár pajtások, világ vége van!
» A magyar és az apróhirdetés
Milyen is a magyar? A magyar apróhirdető. Nézzük csak meg, csodálkozzunk rá nagy boci szemekkel, az internetes apróhirdetések oldaláról! A magyar aprót hirdető olyan, legyen akár magánember, akár cég, ” hogy szabály ide, szabály oda, mindenféle céghirdetést igyekszik begyömöszölni az ingyenes lakossági apró helyére, még a látszatra sem ad, nyomja, tekeri a bájtot, löki a kéretlen cégreklámot”, s teszi túl a szabályok hatókörén a maga nélkülözhetetlen portékáját.
Keresőoptimalizálás, SEO blog
Van-e joga egy cégnek, egy vállalkozónak, hogy a konkurenciaharc részévé vált Golden Blog játékból ?, versenyből ? kimaradjon, hogy védje cége jó hírnevét? Ilyen és ehhez hasonló ellentmondásokra világít rá a blogbejegyzés.
» Keresőoptimalizálás kontra kreativitás?
Ha valaki örömmel végzi a munkáját, az beszélgetés közben, vagy a honlapról azonnal kiderül. A kreativitás az elnevezésekben persze nem feltétlenül segítik a SEO-s munkáját. Sőt…
» Linkeskedés: helyi keresés
Ami a centrumban elviselhető, az a periférián elmegy. Még.
» Linképítés, link building: a távcső másik felén
Linképítés nélkül nincs SEO, nincs eredmény a keresőkben… Hogyan keresnek az emberek a keresőkben, kitüntetetten a Google.hu alatt?
» SEO: hol élsz te?
A SEO (Search Engine Optimization), magyarán a keresőoptimalizálás sokféle értelmezéssel felruházható.
Aki például kezébe veszi John Batelle keresést felrajzoló alapművét – Keress! (HVG könyvek, 2006) – és számítástechnikai értelemben vett sorokat, titkos Google algoritmusok képletét, html és php programsorokat, scriptek garmadáját feltételezi, az megdöbbenve tapasztalhatja: ilyesmiről árva sort nem talál a könyvben.
Viszont találkozni fog a kulturális antropológia, a marketing és más varázslatos fogalmak garmadájával. Ebből is nyilvánvalóvá válik: az internetes keresés, s az annak részterületeként felfogott SEO igazából nem számítástechnikai képződmény, vagy ha az, hát teljesen át van itatva más tudományokkal, beleértve a fent említetteken túl például a nyelvészetet és a pszichológiát is.
» Hajrá magyarok!
Az alapállás szerint az egykori keleti blokk szegény országai csakis az olcsó szolgáltatásaik révén lehetnek versenyképesek a fejlett nyugaton. Az egészségiparban, közelebbről a fogászat terén is hasonló a helyzet.
A nyugati embernek megéri kelet-európai országba utazni fogászati kezelésre, hiszen az utazás és a szállodai költség hozzászámításával is olcsóbban jön ki például egy implantáció (titánium gyökér beültetése), mint mondjuk az Egyesült Királyságban.
» Marketing stratégiák – a Pécsi Squash Club
Hogy stílszerű legyek, megállt bennem az ütő, hiszen épp most hallottam tőle egy markáns marketing stratégiai felfogást, pedig csak egy egyszerű kérdésre válaszolt.
» SEO: nyelvi szabályszegések
Az Internet terjedése így látens módon elősegíti a hosszú magánhangzók sorvadását, az egybeírás szabályainak “egyszerűsödését”. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a számítástechnika jeles képviselői nem feltétlenül legendás alakjai a magyar nyelv ápolásának – akkor azért szomorú sejtéseink lehetnek a jövőröl. Azokról az időkről, amikor már mindannyian passzívházban leszünk nyelvileg is passzívak.
» Kulturális klaszter: csináljuk a (film)fesztivált
Ilyen sem volt még Magyarországon: klaszter rendez nemzetközi filmfesztivált! Benne vagyok. Néhány e-mail keringése után, fizikai értelemben is csatlakoztam tegnap a Dél-Dunántúli Kulturális Ipari Klaszter “filmes” csapatához.
» Az online kereső ember dilemmáiból
Előnyök és hátrányok mellett is bizonyos, ezek az évtizedek a kereső emberéi. Az interneten kereső embereké. A monitor fényköre által rabul ejtett ember nem csak keres az Interneten, nem csak vásárol, nem csak ott alkot a munkahelyi net-közösségben, nem csak ott szórakozik (filmet néz, esetleg már ott szexszel) nem csak ott kér pszichológiai tanácsot, nem csak ott cseveg a világ könnyű és súlyos dolgairól, hanem ott intézi ügyeit, az anyagiakat is…
» A kereső ember
Sohasem hittem volna, hogy egy online marketing előadás
kezdő gondolatán ill. egy EKF (Európa Kulturális Fővárosa, Pécs 2010) prospektuson össze lehet veszni és mi össze is tudunk.
» Politikai online marketing és a SEOnomia tudománya
Az általános portál-elemző szempontrendszer, amely a külalak, a kezelhetőség, a tartalom és az interaktivitás felől közelít a webegységek felé, mára már nem elégséges. A kereshetőség, a keresőkben elfoglalt hely, ill a biztonság (kettős értelemben is, vagyis a hagyományos “feltörhetetlenség” mellett a keresőkben elfoglalt hely megőrzésének képességét is ide véve) ismérvei nélkül ma már nem lehet portálokat értékelni.
» A Golden Blog 2007, mint taktikai mező
Titkos blogbejegyzés: Golden Blog, mint taktikai mező – mint egy Bobby Fischer – Kaszparov sakkparti, a klasszikus időkből! Vagy Stromfeld tábornok gondolatmenete, esetleg Guevaráé? Kemény fiúk kemény csatatéren – ÉSZHÁBORÚ!
Gerillamarketing blog
» Gerillamarketing: a szopatás
…összehozol egy blogot és az RSS csatornán át belebütykölöd mások posztjait. Emellé hirdetéseket teszel – és máris tiéd a világ, hiszen munka nélkül (egyszeri beállító munkával) egy gyakran frissülő, a keresőkben előkelő helyre futó, önmagától pénzt termelő webegységre tettél szert.
» Választások: hogyan lehetne az ellenzéket is leváltani?
A rejtőzködő választó. Egy ilyen kategóriát kitaláló és üzemeltető kreatív nép kész istencsapást jelent a szociológia tudománya számára.
Egyes hírek szerint, most abban sántikál ez a rejtőzködésre is képes alakulat…
» Ókori gerillamarketing sorozat
A konkurenseim mint drámaian új jelenséget taglalják a gerillamarketinget. Kézenfekvő tehát, hogy ezt az ősi formát, amely az emberiség hajnalától velünk van és bearanyozza az időtlenség évszázadait, a maga régiségében, ámde pompájában mutassam fel!