Blogpostajánló – Archív 1

Blogok, amelyekből blogbejegyzést ajánlok:

Komplex blog | Keresőoptimalizálás, SEO blog | Gerillamarketing blog  Pécs blog |

A legfrisebb bejegyzések a blogpostajánló oldalunkon találhatóak.

Az itt találhatóknál frissebb bejegyzések a

blogpostajánló archív 3 és a

blogpostajánló archív 2 oldalunkon találhatóak.

Komplex blog

» Márpedig kisember nem létezik

Ha van kisember, akkor nyilván létezik nagyember is. A nagyember pedig biztosan olyan, mint Lendvai Ildikó: lehajol a kisemberhez, megsimogatja a haját, eligazítja rajta a szegénység kabátját, olcsó könyvet ad a kezébe, hogy okosodjon.
Bármily idilli is ez a kép, szeretném tüstént bejelenteni – a pirosnegyvenszázulti mintájára – a lóf@szt.

» A rejtőzködő jobboldali szavazó

A közelgő parlamenti választások eredménye viszont most már pontosan megjósolható, hiszen a mért eredményekhez hozzá kell adni a jobb- és a baloldali rejtőzködő szavazókat is, és a választást tulajdonképpen már meg sem kell tartani, annyira precíz lesz az előrejelzés.

» Ért-e valaki a kommunikációhoz az EKF menedzsmentnél?

A kommunikáció – és azon belül az internetes kommunikáció, a web2.0 és az online marketing – finoman szólva is nem erős oldala az EKF-nek. (EKF = Európa Kulturális Fővárosa, Pécs, 2010).

A közösségépítés internetes módszereiről már nem is beszélek.

Attitűdváltoztatás aligha lehetséges interaktivitást nélkülöző, statikus honlappal.

Annyi botor lépés, annyi negatív hatás után – aligha javul fel a kommunikáció a bíróságok támogatásával. Sőt, ezekről a korántsem vidám témákról szól a blogbejegyzés.

» Páva beiktatásához Pécsre hozzák a koronát is

Új fogalmak jelentek meg a pécsi polgármester választáshoz kapcsolódóan a politikai marketing terén. Ilyen például a nép előtti nyilvános mennybemenetel. Ez fog történni Pécsett, a Széchenyi téren, ahol Páva Zsolt (FIDESZ), afelett érzett örömében, hogy ő nyerte meg Pécsett a – Tasnádi Péter (MSZP) korai halála miatt megüresedett – polgármesteri széket, Szili Katalin (MSZP) ellenében.

Az iróniától sem mentes blogbejegyzés erről beszél.

» Pécs: a kampányt Szili Katalin nyerte, a választást Páva Zsolt

Páva Zsolt (FIDESZ) nem kisebb ellenfelet győzött le, mint Szili Katalint (MSZP), a házelnök asszonyt, Pécs eddigi legnépszerűbb politikusát!
A vereség okainak “rákenése” az országos politika színterére máris megkezdődött, így nyilván nem voltak, nincsenek és nem is lesznek itt helyi “hibák”.

» A pécsi polgármester-választás és a buzz marketing

Pratkanis és Aronson óta tudjuk, hogy a közvélekedéssel ellentétben a lejáratásnak vagy az egyszerű háttér susmorgásnak igenis nagyon erős szerepe lehet. A nyílt vád a legerősebb hatású, de azért a pusmogással is rendesen lehet feketíteni, de legalábbis sötétíteni az ellenfél hírnevén.

» MSZP – SZDSZ: még a végén Sólyom lesz a miniszterelnök is

Könnyű nekem, nem ragaszt a mostani állapotokhoz se pénz, se hivatal, bár azt fájlalom, hogy a társadalmi reményeimtől – távolodom. És azt is megtudhatjuk, mi az, amit balfácánságként éltem meg.

» A CIA bent van a gépemben

Csak nem engem jelöltek miniszterelnöknek – futott át rajtam a hátborzongató gondolat, amiért is a CIA is górcső alá vesz, hogy megbízható szövetségese leszek-e vajon az Egyesült Államoknak?!

» Gyurcsány után: az MSZP már, a FIDESZ (még) nem kell?

A balparti talpas nép csalódott, mert a modern Magyarország ígéretével felemelkedő Gyurcsány gyengén (rossz hangulatban fogalmazva: sehogy nem) teljesítette ígéretét.

Kik igazságos, kik racionális, de mindenképpen megvalósuló közteher viselést; új-kálvinista értékeket (a munka, a teljesítmény megbecsülését), s ezeken alapuló, “nyugatias” fejlődést akarva ” álltak mögé”.

» Budapest közlekedését Pécs oldja meg?

Amikor Pécsett teli hassal elindul az ember az Apolló Étteremből a Zója utca felé és úgy tizenöt lépés után egy budapesti buszmegállóban találja magát – hát akkor polgár pajtások, világ vége van!

» A magyar és az apróhirdetés

Milyen is a magyar? A magyar apróhirdető. Nézzük csak meg, csodálkozzunk rá nagy boci szemekkel, az internetes apróhirdetések oldaláról! A magyar aprót hirdető olyan, legyen akár magánember, akár cég, ” hogy szabály ide, szabály oda, mindenféle céghirdetést igyekszik begyömöszölni az ingyenes lakossági apró helyére, még a látszatra sem ad, nyomja, tekeri a bájtot, löki a kéretlen cégreklámot”, s teszi túl a szabályok hatókörén a maga nélkülözhetetlen portékáját.

Keresőoptimalizálás, SEO blog

» Keresőoptimalizálási hírek

A Google megígérte – a Google teljesíti: a responzive honlapok valóban őrzik jó helyezésüket a keresőtáblán, míg a csak asztali monitorra optimalizált honlapok lassan vissza csúsznak. Persze más dolgokra is fel kell készülnie a keresőoptimalizálóknak, SEO-soknak: itt az SSL, a https, vagyis a biztonságosabb internet ideje.

» Keresőoptimalizálás, SEO kezdőknek

A keresőoptimalizálás, angol rövidítéssel SEO, igen fontos szerepet tölt be az online marketingben, egy-egy cég, vállalat, szervezet, vállalkozó életében. Ha nem érhető el a honlap, akkor hiába minden erőfeszítés, az internetről remélt látogatók, potenciális vásárlók, bérlők elmaradnak. A keresőoptimalizálás alapjaival ismerkedőknek a Bognár Stúdió egy microsite-tal siet a segítségükre. Erős alapok – erős honlap a végeredmény!

» Online patika

A patika ma már egészen másmilyen funkciókkal bír, mint régen. A huszonegyedik századi patika vagy nevezhetjük gyógyszertárnak is, már társadalmi felelősséget vállal az egészséges életvitel tekintetében. Felelősséget vállal a környezetvédelemért és az emberek egészségéért. És természetesen már online is széles választékot nyújt, vagyis webáruházat működtet, miképpen ezt a SIPO Patikák lánca is teszi Pécsett és Budapesten egyaránt.

» Új hullám: ismerős törlése

A menekülthullám megítélése barátságos széttördelésére is alkalmasnak bizonyult. Valóságos hullám indult el: az ismerősök törlésének hulláma blogból, Facebookról, Google+ -ból.
A bejegyzésben az okok mellett a kitiltás technikai lépései is megtalálhatók.

» A keresőoptimalizálás vihara előtt

Vihar jön! Google vihar. “Vérszomjas állatok” fognak potyogni az égből: pandák, pingvinek, galambok :-) És megkérdik tőlünk: mobilbarát a honlapod?

» A keresőoptimalizálás ritmusairól

keresőoptimalizálásnak van ritmusa? Már hogyne volna! Tiszta zene az egész internet, az online marketing, a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás is. Erről szól a bejegyzés – csak fül kell hozzá! :-)

» Béke, SEO, befolyásolás

A magyarországi, úgynevezett nemzeti konzultáció intézménye finoman szólva is erősen megosztja a véleményeket Magyarországon és az Unió országaiban és hivatalaiban egyaránt. A legutóbbi nemzeti konzultáció pedig egyenesen kiverte a demokratáknál és a demokratikus pártoknál a biztosítékot.
Ugyanis  “a bevándorlásról és a terrorizmusról” szóló, több millió példányban kiküldendő anyag a szociológiában megengedhetetlen kérdésfelvetései, a fogalmakat összemosó manipulációi révén közfelháborodást keltett. A SEO, a keresőoptimalizálás szavakkal, kifejezésekkel dolgozik, nem csoda, ha eme szakmai ág is “megszüli” a felháborodást, még ha szakmai bloghoz illően pianóban történik is a figyelemfelhívás.

» A moderáció szükségességéről

A SEO blog kísérletet tesz az ártani akaró hozzászólók és hozzászólások tipizálására és kezelésük módjára. Ma már a moderáció nélkülözhetetlen. Felelősségünk a magunk honlapja, blogja, bejegyzése irányában a legnagyobb – védelmeznünk kell.

» SEO-n innen, SEO-n túl

Mint a mesében – SEO-n innen, SEO-n túl, ahol a kurtafarkú malac túr… :-)
De ez a blog bejegyzés mégsem mese, hanem a SEO eszközeinek más célú felhasználásáról szól.
Példákat is kapunk, elsősorban a Google Trends eszköz használatával kapcsolatban.

» Amiért az internetadó elfogadhatatlan

Az internetadó elfogadhatatlan ötlet, mert nem segítené, hanem éppen ellenkezőleg, visszafogná a fejlődést.
Elég, ha Castells művére gondolunk, hogy belássuk ezt – A hálózati társadalom kialakulása címmel.
Tüntetésekre került sor országszerte, Budapest mellett például Pécsett is.
De lássuk az érveket az internetadó ellenében!

» Mi jön a PageRank után?

A változások előbb-utóbb a múlt darabjává teszik a PageRank-et, a Google által létrehozott “mérőszámot”, amely egy-egy honlap fontosságát tükrözte az interneten.
A kiszivárgott hírek szerint jogos a múlt idő használata.
De mi jön a PageRank után kapaszkodóként?
Egyesek a Domain Authority és a Page Authority fogalmában vélik megtalálni az utódot. Vajon igazuk van? – ennek jár utána a SEO blog bejegyzése valós számsorokat és sorrendeket tanulmányozva.

» Webmestereszközök álfelhasználók

webmestereszközök lehet a Bing, de lehet a Google eszköze is. Mi most az utóbbiról beszélünk. Pontosabban arról, hogy a nagyon hasznos eszköznek lehetünk akár álfelhasználói is.
Ez akkor fordulhat elő, ha nem jól lépünk ki a már nem kezelendő honlap webmestereszközéből. Na, de akkor hogyan kell jól kilépni? – erre a kérdésre kapunk választ a SEO friss híreinek tárházában.

» SEO, PR, reklám

A SEO munka természetszerűleg PR-jellemzőkkel is bír, hiszen az online marketing része, és a részek nem csak egymást kiegészítve válnak eggyé, hanem gyakran egymásba is csúsznak.
Így aztán előfordul, hogy egy-egy SEOkeresőoptimalizálás momentum tudatos és nem tudatos reklámmá, PR eszközzé is válik.
E jelenségek mögé igyekszik bepillantani egy SEO-s, PR-t és reklámot is megvalósítva :-)

» Légy szakértő

A SEO szempontja megkívánja, már ha a keresőtáblán jó helyezést akar elérni valaki, hogy az adott weboldal, akár honlap, akár blog vagy bármi egyéb készítője hiteles és elismert személy, cég legyen. Vagyis szakértő.
A szakértővé válás persze nem spontán folyamat!
Mit kell tennie annak, aki egy-egy téma szakértője kíván lenni az interneten? – erről szól a seoblog Légy szakértő című bejegyzése.

» Geszti és a kultúrgettó

Amikor Geszti Péter kifakadt új, közösségi klipje kapcsán – mármint az azt ért támadások miatt -, talán csak egy dolgot nem vett figyelembe: az újságírás és részben a blogírás egyik törvényszerűsége a negativitás. Vagyis az online újságírás is szívesebben emeli ki a negatívumokat, mint a pozitív vonásait valaminek.
Egyébként kultúrgettósodás ügyben az a véleményem, hogy az olvasó ember számára létezik átjárás!

» SEO iparágak: a linkipar

A blog bejegyzés szerint ha egy új jelenség feltűnik az online marketing, a keresőmarketing, a SEO – vagyis a keresőoptimalizálás – egén, arra azonnal iparágak települnek Glóbusz-szerte.
Ilyen jelenség a linkipar is, amelynek jelentős része darab az darab alapon, vagyis relevancia nélkül biztosítja a keresők sorrendjének megváltoztatását célzó linkeket.
Míg a természetes linképítés (linkbuilding), amely a honlap szélesebb körben való megismertetését célozza helyén valónak és szükségesnek bizonyul, addig a kifejezetten a pénzre utazó, csakis a SERP-ben elfoglalt helyezések eltérítését célzó “tevékenység” – tilos és egyre inkább értelmetlen is.

» SZOLGÁLTATÁS: REFERENCIÁK A HONLAPON

szolgáltatás különleges árucikk, mivel nem fogható kézbe, mivel még nincs is készen!
A szolgáltatás tehát majd csak a megrendelése után lesz valóságosan működőképes, igazi áru.
A vásárló persze tájékozódhat. Számára a referenciák adnak iránymutatást.
Minderre példát egy költöztetéssel, bútorszállítással foglalkozó cég honlapjáról merítünk és ez a cég nem más, mint a Profi Költöztetés.

» Az autóbérlés teljesítményrése

Az átverés, amely több szolgáltatás esetén is teljesítményrésként jelentkezik, igen egyszerű ésapróbetűs résznek titulálják!
Koala Autorent igen ügyesen használja fel a másoknál fellelhető hiányosságot: eleve kizárja honlapján azt, hogy a vásárló nála is így járhat. Erős marketing fogás!

» Apartman másképp

Jobban kell csinálni, mint ahogy a konkurencia csinálja – így szól a marketing törvény! Így van ez a szállásadók, a hotelek és az apartmanok világában is.
Ilyen szempontból érdemes felvinni egy-egy honlapra az időjárás előrejelzés valamelyik oldalát, mint ahogyan azt egy pécsi, belvárosi szállás, az Angelica Apartman esetében is látjuk.

» SEO célkereszt

Mindenkinek a maga keresztje! A SEO-nak nyilván SEO célkereszt jut, cipelni való.
Komolyra fordítva: ez a bejegyzés azokat a legfontosabb tényezőket veszi számba, egyetlen ábrán, amelyek meghatározó fontosságúak egy-egy honlap keresőkben elfoglalt helyét illetően.

» Egészséges erotika a reklámban

Örök vitatéma, vajon a reklám tényleg annyira egyszerűen működik, hogy elegendő kisgyereket, kiskutyát (újabban macskát), de kiváltképp szép női bájakat mutatni az eladandó áru mellett a nagyérdeműnek és az máreis rohan megvásárolni a portékát?
Hát nem egészen – állítják mások, a blog bejegyzés szerint igaza van a példaként hozott Ogylvinek: aki egy terméket keres éppen, azt hidegen hagyják a szűzek és az ebek is, azt az embert csakis az áru fogja érdekelni.
Ő csakis a könnyen elérhető információkban érdekelt!

» Szerencse és balszerencse

A marketingben persze, hogy számít a szerencse – állítja a bejegyzés. Webáruházi szerencsekerék, Facebookon ígért nyeremény a lájkokért és folytathatnánk a sort…
Ám a SEO-ban aligha beszélhetünk szerencséről: ott mindennek a helyén kell lennie a jó szereplés érdekében!

» Kulcsszavak kiválasztása: a molett SEO és a karcsú darts

A megérzéseinkre épített SEO-nak (magyarul keresőoptimalizálásnak) aligha van helye a megalapozott munka során. A SEO alapját mért számoknak, trendeknek, találatoknak kell jelentenie. Példaként a bejegyzés a Lady Moletti Divatáruház által adott feladat grafikonos megoldásait mutatja be, egy hasonlat kiséretében. Ez utóbbi szerint “a SEO egy olyan darts játék, amelyben a tábla is mozog”! A molett divat témakörének kulcsszó választása talán példaként szolgálhat más munkák során is.

» Golden Blog 2009

Van-e joga egy cégnek, egy vállalkozónak, hogy a konkurenciaharc részévé vált Golden Blog játékból ?, versenyből ? kimaradjon, hogy védje cége jó hírnevét? Ilyen és ehhez hasonló ellentmondásokra világít rá a blogbejegyzés.

» Keresőoptimalizálás kontra kreativitás?

Ha valaki örömmel végzi a munkáját, az beszélgetés közben, vagy a honlapról azonnal kiderül. A kreativitás az elnevezésekben persze nem feltétlenül segítik a SEO-s munkáját. Sőt…

» Linkeskedés: helyi keresés

Ami a centrumban elviselhető, az a periférián elmegy. Még.

» Linképítés, link building: a távcső másik felén

Linképítés nélkül nincs SEO, nincs eredmény a keresőkben… Hogyan keresnek az emberek a keresőkben, kitüntetetten a Google.hu alatt?

» SEO: hol élsz te?

A SEO (Search Engine Optimization), magyarán a keresőoptimalizálás sokféle értelmezéssel felruházható.
Aki például kezébe veszi John Batelle keresést felrajzoló alapművét – Keress! (HVG könyvek, 2006) – és számítástechnikai értelemben vett sorokat, titkos Google algoritmusok képletét, html és php programsorokat, scriptek garmadáját feltételezi, az megdöbbenve tapasztalhatja: ilyesmiről árva sort nem talál a könyvben.

Viszont találkozni fog a kulturális antropológia, a marketing és más varázslatos fogalmak garmadájával. Ebből is nyilvánvalóvá válik: az internetes keresés, s az annak részterületeként felfogott SEO igazából nem számítástechnikai képződmény, vagy ha az, hát teljesen át van itatva más tudományokkal, beleértve a fent említetteken túl például a nyelvészetet és a pszichológiát is.

» Hajrá magyarok!

Az alapállás szerint az egykori keleti blokk szegény országai csakis az olcsó szolgáltatásaik révén lehetnek versenyképesek a fejlett nyugaton. Az egészségiparban, közelebbről a fogászat terén is hasonló a helyzet.

A nyugati embernek megéri kelet-európai országba utazni fogászati kezelésre, hiszen az utazás és a szállodai költség hozzászámításával is olcsóbban jön ki például egy implantáció (titánium gyökér beültetése), mint mondjuk az Egyesült Királyságban.

» Marketing stratégiák – a Pécsi Squash Club

Hogy stílszerű legyek, megállt bennem az ütő, hiszen épp most hallottam tőle egy markáns marketing stratégiai felfogást, pedig csak egy egyszerű kérdésre válaszolt.

» SEO: nyelvi szabályszegések

Az Internet terjedése így látens módon elősegíti a hosszú magánhangzók sorvadását, az egybeírás szabályainak “egyszerűsödését”. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a számítástechnika jeles képviselői nem feltétlenül legendás alakjai a magyar nyelv ápolásának – akkor azért szomorú sejtéseink lehetnek a jövőröl. Azokról az időkről, amikor már mindannyian passzívházban leszünk nyelvileg is passzívak.

» Kulturális klaszter: csináljuk a (film)fesztivált
Ilyen sem volt még Magyarországon: klaszter rendez nemzetközi filmfesztivált! Benne vagyok. Néhány e-mail keringése után, fizikai értelemben is csatlakoztam tegnap a Dél-Dunántúli Kulturális Ipari Klaszter “filmes” csapatához.
» Az online kereső ember dilemmáiból
Előnyök és hátrányok mellett is bizonyos, ezek az évtizedek a kereső emberéi. Az interneten kereső embereké. A monitor fényköre által rabul ejtett ember nem csak keres az Interneten, nem csak vásárol, nem csak ott alkot a munkahelyi net-közösségben, nem csak ott szórakozik (filmet néz, esetleg már ott szexszel) nem csak ott kér pszichológiai tanácsot, nem csak ott cseveg a világ könnyű és súlyos dolgairól, hanem ott intézi ügyeit, az anyagiakat is…
» A kereső ember
Sohasem hittem volna, hogy egy online marketing előadás
kezdő gondolatán ill. egy EKF (Európa Kulturális Fővárosa, Pécs 2010) prospektuson össze lehet veszni és mi össze is tudunk.

» Politikai online marketing és a SEOnomia tudománya

Az általános portál-elemző szempontrendszer, amely a külalak, a kezelhetőség, a tartalom és az interaktivitás felől közelít a webegységek felé, mára már nem elégséges. A kereshetőség, a keresőkben elfoglalt hely, ill a biztonság (kettős értelemben is, vagyis a hagyományos “feltörhetetlenség” mellett a keresőkben elfoglalt hely megőrzésének képességét is ide véve) ismérvei nélkül ma már nem lehet portálokat értékelni.

» A Golden Blog 2007, mint taktikai mező

Titkos blogbejegyzés: Golden Blog, mint taktikai mező – mint egy Bobby Fischer – Kaszparov sakkparti, a klasszikus időkből! Vagy Stromfeld tábornok gondolatmenete, esetleg Guevaráé? Kemény fiúk kemény csatatéren – ÉSZHÁBORÚ!

Gerillamarketing blog

» Gerillamarketing: a szopatás

…összehozol egy blogot és az RSS csatornán át belebütykölöd mások posztjait. Emellé hirdetéseket teszel – és máris tiéd a világ, hiszen munka nélkül (egyszeri beállító munkával) egy gyakran frissülő, a keresőkben előkelő helyre futó, önmagától pénzt termelő webegységre tettél szert.

» Választások: hogyan lehetne az ellenzéket is leváltani?

A rejtőzködő választó. Egy ilyen kategóriát kitaláló és üzemeltető kreatív nép kész istencsapást jelent a szociológia tudománya számára.

Egyes hírek szerint, most abban sántikál ez a rejtőzködésre is képes alakulat…

» Ókori gerillamarketing sorozat

A konkurenseim mint drámaian új jelenséget taglalják a gerillamarketinget. Kézenfekvő tehát, hogy ezt az ősi formát, amely az emberiség hajnalától velünk van és bearanyozza az időtlenség évszázadait, a maga régiségében, ámde pompájában mutassam fel!