Blogpostajánló – Archív 4.


BLOGPOST AJÁNLÓ, blogpostajánló – figyelemre méltó friss blogbejegyzések, blog posztok.

Blogok, amelyekből blogbejegyzést ajánlok:

Keresőoptimalizálás, SEO blog | Gerillamarketing blog

Blog Pécs | Pécs blog | Onlinemarketing blog

A régebbi blogbejegyzések ajánlója:

Blogpostajánló archív 3

Blogpostajánló archív 2

Blogpostajánló archív1

SEO blog

» Rekettye Gábor marketing könyve és a valóság

A blog bejegyzésben példák sorakoznak arról, hogy a kisvállalati marketing nem éppen a társadalmi figyelem központi eleme. Sőt, mint a hozzászólásokból kiderül: a rendszerváltás idején voltak fontosak a kisvállalkozások, mint a jövő reménységei, a szocializmus helyett építendő világ letéteményesei – akikre majd a jövő épül, akik majd gyarapodnak és gyarapodást hoznak a nemzetnek.

Persze, a szövegelés szintjén nincs is fontosabb dolog a pártoknál, mint a KKV-éknak nevezett csoportból az első K és a V: KisVállalatok. Csak a valóságban kicsit más a helyzet.

Talán e trend ellen megy Rekettye Gábor professzor úr könyve, a Marketing a magyar kisvállalatoknak című, amely példák halmazát hozza a hazai kisvállalatok marketing tevékenységéből.

» Beveendő erőd-e a potenciális vásárló?

Ellenáll a piszok. Csak azért is továbblapoz, ha reklámot lát az újságban, elkapcsolja a televíziót, ha jönnek a spotok, letiltja a gondosan kidolgozott reklámleveleket, a bannert észre sem veszi s talán már az óriásplakátnak sem köszön vissza…

potenciális vásárló

Lehet, hogy a régi reklámalany, az erőd, amelyet oly’ nagy öröm volt be-bevenni néha – már nem is létezik?

Ám, mintha született volna a helyére egy másik izé – talán kereső embernek mondhatnánk…

» Kinek a fejével gondolkozzunk?

Tényleg, kinek a fejével érdemes gondolkoznia a reklámkészítő kisiparosnak? A sajátjával, amelyben a megélhetés feltételeinek megteremtése áll a középpontban – vagyis a lényeg: a megrendelőnek tessék! A megrendelőével, aki bármi áron eladni akar marketing ismeretek nélkül is? A vásárlóéval, aki egy picit ki is van szolgáltatva a teljes folyamatban?!

A bejegyzés válasza szerint csupán egy a biztos: a raktáros fejével – NE! :-)

» Online cégvédelem és a fekete kalapos keresőoptimalizálás

– Google bomba! – rikkantottak az online rikkancsok, s akit rávett a kiváncsiság, az rászaladt a keresőben a kurvák kifejezésre, aztán a gengszterek szóra: és csodák csodája, tényleg a FIDESZ honlapja állt a keresőben az első helyen. A jó helyezésből a rendőrség és a kereskedelmi televíziók honlapjai sem maradtak ki.

Sokan sokfélét gondolhatnak erről, de az egészen bizonyos, hogy Magyarországon az online cégvédelem gyerekcipőben jár, ha jár egyáltalán.

» SEO, etika, evolúció

Szinte már új divat, hogy egyes jelenségeket az evolúcióval, illetve az arra épülő evolúciós elmélettel magyarázunk meg. Nyári olvasmányomban Jakob Nielsenre hivatkozva találkozom a táplálkozás és az információszerzés új felfogású párhuzamával, melynek keretében az információszerzés menetét a táplálék megszerzésének folyamatában láthatom.

Korábban a linkekről meditáltam e blogban, mint olyan eszközről, mely “véreim” erejét növeli, ezzel segítve számukra a túlélést és a szaporodást is.

Nem is tudom, vajon Darwin vagy Freud örülne-e jobban e jelenségeknek? :-)

» Linképítés és linkleépítés

A linkeket sokan istenként tisztelik, hiszen – mint mondják – a keresőkben, kitüntetett figyelmünkbe ajánlottan a Google keresőjében nekik köszönhetően juthat előrébb egy-egy honlap vagy blog! Csakhogy az idők múltával a linkek is elavulhatnak és Murphy törvénye szerint ha elavulhatnak, akkor el is fognak avulni! Mit lehet tenni? A bejegyzés éppen ezt vizsgálja: hogyan, milyen módszerrel lehet felderíteni a “törött” linkeket és hogyan lehet “megsemmisíteni” azokat. Vagyis a bejegyzés hozzászoktat minket a gondolathoz: nem csak linképítés, hanem linkleépítés is van!

» Amikor a honlap elindul a lejtőn

Már megint a Google. A frissülő algoritmus szép számmal dobja hátra a keresőben a honlapokat. Egyes honlaptulajdonosok, webmesterek nem is tudják mire vélni a visszaesést. Egyes cégeknél végig lehet kísérni azt a pszichológiai és szakmai folyamatot, amelyet tipikusnak tekinthetünk, s amely a probléma észlelésétől a 301-es megoldásig, a sok domain elhagyásáig vezet. Hosszú út, annyit mondhatok!

» Majdnem humoros SEO bejegyzés

A Google, az az oka mindennek! A keresőipar óriásának nevét sokan veszik mostanában a szájukra. Kik azért, hogy átkozzák, kik azért, hogy a sandaság vádját olvassák a fejére a keresőben történő visszaesésük miatt, míg mások hálát rebegnek, hogy végre vége a fekete kalapos SEO-sok módszereinek és a valódi, értékes, új és friss megközelítéseket alkalmazó tartalmaké az előny.

Egyes hírek szerint a Google a humort is díjazza rangsoroláskor! A bejegyzésben arról meditálok: vajon egy butának tartott keresőrobot miként ismeri fel a humort és felismerte, vajon képes-e nevetni rajta :-)

» Hitelesség és SEO

Hitelesség és megbízhatóság: a keresőkben elfoglalt hely szempontjából egyre fontosabb tényezők. A friss blogbejegyzés azokat a tényezőket veszi sorba, amelyek elősegítik egy-egy honlap hitelességének növekedését a látogatói előtt – és ezáltal jobb pozíciót biztosítanak számukra a keresőkben, kiváltképp a Googleban.

» Honlap tervezés: duguláselhárítás másképp

Vajon járt utat járatlanért érdemes-e elhagynunk? A honlap tervezés során mindenesetre kétféleképpen gondolkozhatunk:

– egyfelől a kötelező szabványokat illik betartanunk

– másfelől viszont, a lényeget, a megoldási módokat illetően igen helyénvaló a sémáktól való elrugaszkodás.

A duguláselhárítás témájában készült blogban ezeket a gondolatokat követtük, amikor is nem gépeket vonultattunk fel a fejlécben, hanem a duguláselhárítás “végtermékét”, a tiszta fürdőszobát, az illatozó kádat és a fénylő csapokat.

» Okos marketing megoldások: lézerharcos szülinap

Lézerharc, lasergam lasertag – az új őrület. Pontosabban a lézerharcos szülinap a novum, az új stíl, az új divat. Ne otthon ücsörögj, hanem a barátaiddal gyere el Budapest központjába és harcoljatok igazi lézerrel. Őrült jó játék játékőrülteknek. De több is annál, hiszen közösséget kovácsol a közös játék.

» Elpuskázott gerillamarketing – Médiatanács blog

Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul – tartja a régi mondás. Nincs annál cikisebb megjelenés, mint amikor valaki nem ismeri fel annak a közegnek a nyelvét, amelyben szólni akar. A Médiatanács az Index blogfelületén hivatalnokul szólal meg – és ez a megszólalás abban a közegben: idegen. Erről szól a bejegyzés.

» Kötelező kamarai regisztráció

Hírek, rémhírek – ismét mindenki számára kötelező lesz a kamarai tagság. Pedig nem erről van szó, hanem kötelező regisztrációról, mégha pénzbe is kerül, vállalkozásonként 5.000 Ft-unk bánja. De bánja-e, vagy inkább hasznot hajt ez az új költség? A tévhitekről, a szakemberek dilemmáiról első kézből kapunk információkat, hiszen a vendég bejegyzés szerzője: Dr. Síkfői Tamás, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara titkára.

» Az „Ami nekik rossz, az nekem jó” illúziója. Vesztes-vesztes egyezségek

Héder Sándor címzetes egyetemi docens, a Forlong tulajdonos cégvezetője, a csapatépítés mestere, a Pécsi Internet Akadémia egyik alapítója vendég bejegyzéssel tisztelte meg a SEO BLOGOT. Aki normális üzletre, tisztességes együttműködésre törekszik, az tapasztalja meg a bejegyzésből legalább a nyertes-nyertes üzletek ízét, zamatát.

» Az Új tekintélyelvűség a mai Magyarországon-t olvasom

Kiből lesz a jó nemzeti radikális? Honnan ez az új típusú tekintélyelvűség, amikor már nincsenek is tekintélyek? A könyv, Csepeli – Murányi – Prazsák alkotása számtalan táblán át kutatja a szociológia, a pszichológia, a marketing tudományának eszközeivel a válaszokat.

Ismerje meg Ön is a magyar valóságot, ismerkedjen kicsit a nemzeti radikalizmus új gyökereivel, törzsével és hajtásaival.

» SEO kamion

A kamion itt egy olyan weboldal megtestesítője, ahonnan képi példát hozunk. A kép igen fontos szerepet játszik a SEO, a keresőoptimalizálás során! Növeli a látogatói élményt, átláthatóbbá teszi a mondandót, olykor a kép többet mond száz szónál.

Nagyon fontos, mármint SEO, keresőoptimalizálás szempontból, hogy alt taggel lássuk el a fotókat, hogy a keresők számára olvasható elnevezéseket adjunk
és így tovább. Minderről bővebben a SEO blogban!

» Pozicionálás: példa a munkavédelem területéről

A munkavédelem, munkabiztonság, a tűzvédelem, a kémiai biztonság, afoglalkozás egészségügy az Anbo Italy szakterülete, amely területen több, mint 10 éve egyetlen ügyfelét sem “részesítették” a hatóságok büntetésben. A kivethető bírság töredékéért végzett hatékony és eredményes munka lenyomatát a cég kommunikációs politikájában is meg kell jeleníteni, annak a cég pozicionálásában is szerepet kell kapnia. És kap is… Természetesen mindehhez a referenciák bnemzetközi bőségét is fel kell mutatni. Az Anbo Italy a honlapján be is mutatja ezt!

» Óvakodj a törpétől

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás terepén is hemzsegnek a megalapozatlan ajánlatok. Ígérnek fűt-fát, hogy napokon belül elől lesz az ügyfél a Google, a Bing és a világ összes keresőjében. Milyen kár, hogy ez nem igaz ugyan, de a potenciális ügyfelek egy része mégiscsak hisz a szirén hangoknak, a felelőtlen igérgetőket választja a szakemberek helyett, akik SWOT analízissel, konkurens-elemzéssel kezdenének, majd megalapozott belső honlap-átépítéssel folytatnák a munkát, mielőtt elkezdenék a link buldinget, vagyis a külső linkek beszerzését.

A blog bejegyzést egy kérdőív zárja, amely tulajdonképpen arra fut ki: hazudjunk-e szakmai nívónkat feladva vagy ne hazudjunk?!

» Vírusmarketing és SEO

Mondovics Mihály jól megmondja vendég blog bejegyzésében: az volna jó, ha a SEO szempontú információk vírus sebességgel terjednének a honlapunkról az interneten. A fertőzés egyik gócpontja nyilván a Facebook lehetne. Sőt, nem csak lehetne, hanem az is – feltéve, ha kihasználjuk azokat az előnyeit, amelyekről a blog szól!

» A Demokratikus Koalíció és a keresőmarketing

A Demokratikus Koalíció, mint kulcskifejezés, igazán nem hoz parádés eredményt a keresőtáblákon. A párt ellenfelei szépen “körbe szemetelték” lekicsinylő véleményükkel a párt első találatát a Google-ban. A blog bejegyzés rámutat: a párt nevét sem védték le, a com. kiterjesztés mögül korántsem barátságos arcok reppelnek a hívekre.

Mindez nem előzmény nélkül való. Pécsi és budapesti példákat egyaránt találunk a szakmai elemzésben. Úgy tűnik, a keresőmarketing, a keresőoptimalizálás még nem igazán épült be a pártok online marketing munkájába!

» Átalakulóban a blogok világa

A blog világa gyorsan változó világ. Internet és blog, pénz és blog, politika és blog, művészet és blog viszonyában és rendszerében folyamatosak a módosulások. Hja, el ne felejtsem, közben a blogger is változik! A politika általában nem szereti a blog valóság feletti kontrolljának létezését. Mostanság mintha nagyon nem szeretné… Talán még azt is megkockáztathatjuk: háborúban hallgatnak a múzsák – meglehet, ezért hallunk egyre kevesebbet a blogról, mint művészetről. Ha nincs értő közönség, ha nincs értő kritika, akkor ki fog és miért alkotni? Az internet annyira a ma műfaja, hogy itt az utókorra apellálni aligha lehet: vagy most vagy soha – ez itt a kérdés!

» Cégblog, szakmaiság és politika

Létezik-e politikamentesség egy ország szakmai élvonalának képviselői között? Kell-e ez a szakmai távolságtartás a politikától? Vagy inkább az egyenlő közelség elvét kellene követnünk?

Ilyen kérdésekre keresi a választ a bejegyzés konkrét ügy kapcsán. Ez a konkrét ügy a “dajcstomizás” a Twitteren. Vajon nem hiba-e eltűrni ezt mindenféle komoly szakmai álarc mögött, úgy elemezni e jelenséget, mint egy elfogadható, normális online megjelenést?

» Keresés az interneten: találás vagy találtatás

Vajon a Battelle által leírt célkitűzés tud-e érvényesülni a keresőkben. Vajon a keresés – releváns találat dimenzióit mennyire tölti ki igaz tartalommal a Facebook vagy a Google? Eretnek felvetések ezek? De azt bizonyosan állíthatjuk, hogy az interneten egyre-másra tapasztaljuk a találtatás erőszakos kísérleteit. Innen a cím is: találás vagy találtatás. És vajon hol helyezkedik el témánkban a SEO?
Vagy az AdWords?

» Nyári SEO, Facebook és +1 felhangokkal

Facebook kontra Google? Vajon a Facebookon a lájk (like), vagy a Google-ön a +1 gomb hasznosabb a SEO szempontjából? Melyiket használjuk?

A blogbejegyzés ezekre a kérdésekre keresi a választ. Vajon megtalálja-e? Mindenesetre a blog aktuális bejegyzésében szavazhatunk is, továbbá lájkolhatunk is, vagy ha úgy jobban tetszik, egy +1 kattintással erősíthetjük a blogot!

» Újabb linkgyűjtemények: utazás, szállás; celebek, hírességek és Te

A link building, a linképítés ugyancsak fontos terepe a SEO-nak. Éppen ezért minden egyes új linkgyűjteménynek szeme van, vagyis a linképítés fontos eszközeként hamarosan birtokba is veszik a webmesterek, rendszergazdák, a honlapjuk iránt elkötelezett érdeklődők.

A Jóljárok.hu Magazin
immár tapasztalt linkgyűjtemény kezelőként bocsájtotta útjára ezeket az új linkgyűjteményeket.

» SEO: kell-e nekünk Budapest?

Budapestre természetesen szükségünk van általában, de a SEO során nem mindig monható el ez. Nyelvi cselekre hívjuk fel a figyelmet, miként próbálnak egyesek elválasztással egyszerre két legyet ütni: Budapest-en, írrják eképp, és a Google tényleg befogadja ezt Budapestnek és Budapesten-nek is!

» Cégblog: az aktualitás kihasználása

A hír értéknövelő tényezői: a közelség, az érintettség, az aktualitás, a celebrity, a negativitás, a váratlanság, a dossziéhatásés mindez a blogokban, cégblogokban is érvényesül, állítjuk a friss blogbejegyzésünkben.
Természetesen képet is mutatunk példaként és szövegre is felhívjuk a figyelmet.

» Blog, honlap és facebook-oldalak összekapcsolása

Blog, honlap, közösségi háló, Facebook, Twitter és mindennek az integrációja – ez most az igazi kaland! A blogbejegyzésben a Facebook Comments és más lehetőségek ismertetését találjuk.

» SEO konfliktusok a munka során

Megkérdezték: akartak-e már lefizetni azért, hogy rontsam le az ügyfélnek a Google találati táblán elfoglalt pozícióját?! Elképedtem, hiszen ilyesmiről nem is hallottam idáig.

De hozzátehetjük: a SEO munka során számos ütközésre van lehetőségünk, ha nem vigyázunk!

» Nem elég, ha elégedett: elragadtatott ügyfél program

Van olyan cég, ahol nem elegendő, ha az ügyfél elégedett: elragadtatottnak kell lennie! Ha mégse? A cég addig nem nyugszik, amíg az nem lesz!
Igazi, valóságos elragadtatott ügyfélprogramot találtunk, amelyből akár minta is válhat Magyarországon. Magyarországon?

» SEO, keresőoptimalizálás az egyetemen

Most nem a marketingesek hívtak előadást tartani, hanem a PTE műszaki karára voltam hivatalos. Szívesen, de kissé szorongva mentem: mit is keres egy marketing felől érkezett a számítástechnika jövőbeli mérnökeinek barlangjában?!

SEO, vagyis a keresőoptimalizálás volt a témánk: végigmasíroztunk a domain – title – description – keywords – text – anchor text – W3C – kulcskifejezések kiválasztása útvonalon.
Élményeim a blogbejegyzésben.

» Politikai marketing: a fizetett taps értelme és ára

Caesar ajándékokkal, lefizetéssel hódította meg Róma és barátai szívét! Rosszul tudjuk amúgy az ókori történelmet. Ugyanis nem csak cirkusz és kenyér, hanem az aprópénz is szükségeltetett a tisztségviselők kedveltségéhez. De hogyan van ez ma? Erre keresi a választ a fizetett taps után nyomozva a blogbejegyzés. Ajánlom, ha már a blogpostajánló nevet viseli ez az oldal.

» Való Világ párbaj előrejelzés SEO megközelítésben (Olivér vs Béci)

Hát még ilyet, szakmai blogba is betört a Való Világ, s a negyedik széria híres lakói, Olivér, Alekosz, a rapper Béci, a fájós derekú Laci és persze a lányok, VV Évi, a szerelmes Anikó, a széles szájú szűz, Szandika (erre azért ne végy mérget) aki olyan parádés hisztikirálynő, hogy csuda, és persze Gigi, a girl, a szexipari múltjával. Nos, szakmai mérleg készül róluk, SEO szakmai – melyben hősünk, a SEO szakember, elvérzik, de ezt megindokolja. Nagy dolgok ezek, mert a SEO-s végülis mosogatni lesz kénytelen, a bejegyzésből majd kiderül, hogy miért.

» Önmegsemmisítő politikai marketing: Orbán Viktor, az EP és az sms

Kubatov Gábor Fidesz pártigazgató szerint Orbán Viktor a számítástechnikához nem ért, bár már tud sms-t írni és fogadni – szól imígyen a blogbejegyzés. De az állítást videómelléklet is bizonyítja.

Ehhez képest meglepő, hogy a magyar kormányfő – erről vall az Európa Parlament előtti beszédje -, oktatóképes internet szakértőnek gondolja magát.

Az EP több frakciója viszont a magyar médiatörvény alapján másképpen gondolja. És a blogbejegyzés szerzője is.

» Magánklinikák figyelmébe: marketing dilemmák avagy wellness, fitness

Az Aktív Szék számos marketing dilemmát hoz felszínre. Nagyon valószínű, hogy Papp László találmányát, amely pl. a Budapest Géniusz díjjal is büszkélkedhet, elsősorban magánklinikákon lehet először értékesíteni, mivel ott képesek lesznek értékén kezelni az Aktív Szék újdonságait, annak ellenére, hogy nem hagyományos szék formája van! És ez nem tréga, mivel a fogyasztók valóban azt várnák el a huszonegyedik század székeitől, hogy szék formája legyen!

» X-Faktor, Megasztár: Király L. Norbert vagy Szíj Melinda

A Google keresési trendek eszközzel indultunk annak nyomába, ki a sztár a háznál? Mármint a Megasztár 5 és az X-Faktor háza táján. Király L. Norbert? Szíj Melinda? Esetleg Kökény Attila? Avagy Tolvai Renáta, s nyomában Janicsák Veca? A kérdés azért is izgalmas, mert valóságos számháború dúl: kit keresnek a legtöbben a magyar internet bűbájos bájtjain.

» Az MSA módszer: Marketing + SEO + AdWords

A marketing gondolkodás átszövi a számítástechnikát, az AdWords a SEO-t és így tovább – hogy új minőség jöjjön létre.

Ebben a megközelítésben átértékelődnek a dolgok: pl. a description azon arca sejlik elő, amely marketingül beszél és azt mondja: én vagyok az első text, amellyel a cégem részéről a potenciális megrendelő találkkozik!

» Passzív ház – Aktív szék (active rocking chair) nem luxus

Csupa korszerű dologról esik itt szó: passzívház, e-számla, e-könyv, Aktív székÉs gyilkos székekről is, bármilyen hihetetlen! Az Aktív Szék egyébként egy világra szóló magyar találmány, mindenfajta gerincnyavalya ellen ajánlott. Hogy pontosan melyikre, hogyan, arról szakemberek világosítanak fel bennünket videóról. A passzívház pedig a jövő épülete – már ma.

» Szinergia vizsgálat SEM és SEO eszközökkel

A legjobb az volna, ha kevesen olvasnák el ezt a bejegyzést, mert…

“Ha kutatási lehetőségem volna, akkor most szerfelett örülnék Pécs kulturális főváros rangjának, mert módom volna (a számtalan program élvezetén, a közterek, az új építmények birtokbavételén és némi mérgelődésen túl) az internet adta lehetőségekből eredő jelenségek tanulmányozására.”

» SEO és interakció

A hozzászólás elmaradása azért is bosszant, mert egy szatelit blog életben maradását a hozzászólások nagy mértékben segítik.

A bloggerek egy része – fő blogja, vagyis vezérblogja mellett – több szolgáltatónál is tart fenn szatelit blogot, hogy naprakész információval rendelkezzék az ott folyó életről, újdonságokról és kapcsolódjon az ott működő egyes mikroközösségekhez is.
Akik hivatásszerűen a neten élnek, azok ügyfeleik tájékoztatásához is így tudnak információt szerezni és adni a különböző blogszolgáltatókról. (Pl. blog.hu, freeblog.hu, nolblog.hu, blogter.hu, blogger vagyis blogspot.com stb.)

Gerillamarketing blog

Gerillamarketing: Che Guevara jut eszünkbe
» Az Index kirobbantotta a Budapest-Pécs háborút

Miféle beruházások történtek Pécsett az EKF, vagyis az Európa Kulturális Fővárosa évében, 2010-ben? Ugyanis Pécs nem került a leglátogatottabb 12 magyar város közé. Lehet, hogy egyetlen minőségi strand többet ért volna a kulturális beruházásoknál? Tényleg igaz az, hogy Budapest mindent visz? Mármint a hazai turizmusra szánt minden fillért és forintot?

» Ókori gerillamarketing (6) – a média duma

Caesar mindjárt átlépi a mocskos Rubicont. De előtte még egyeztet a PR-es hadoszloppal. Szamárháton érkezik a bölcs csapat

» A forradalom, az új rendszer meg a pálinka viszonyáról

Fülkeforradalmárok előre! Vagyis inkább hátra, a kert végébe, ahol a pálinka terem…

» A Kósa-adó avagy a politikai haszon maximalizálása és a benzinár kapcsolatáról

Amit az alig kéthetes kormány produkált a forinttal és a tőzsdével – azt soha, sehol, senki nem nevezte professzionális eljárásnak. Aligha járunk messze az igazsától, ha azt mondjuk – nem is fogja. A forint gyengülése miatt most 4 forinttal emelkedik a benzin ára. Mi jön még, Kósa polgártárs?

» Választás: (ál)filmes marketing megoldások

Van azért abban valami dinamika, amikor az egyik párt vezetője ott áll EGYEDÜL a semmitmondó reklámspot végén, és arról beszél, hogy milyen SOKAN is vannak! (Többen, mint gondolnánk.)

» Ruzsa Csaba (EKF) megszívatta a teljes online sajtót és a blogoszférát

Előtanulmányaimból és a Ruzsa Csabával, ezzel a határozott, ámde most mégis tanácstalan fiatalemberrel folytatott beszélgetésemből kiderült, hogy a pécsi EKF-re eddig rengeteg pénzt fordítottak, de igazi, átütő erejű PR-eredményt még nem tudtak elérni, különösen az interneten csetlik-botlik az egész. Példának hozta fel, hogy csak a hivatalos honlap havonta elvisz negyedmilliót, de alig van látogatója.

Pécs blog

» Komlós Attila ügyel a részletekre

Komlós Attila eddigi kiállításain és a pályázati anyagaiban a világ valamelyik részét mutatta be, tehette ezt, hiszen 35 országban járt. Törvényszerűen következik a nagyvilág után a szülőváros rejtett szépségeinek megtalálása és bemutatása.

» Furcsa sajtótájékoztató

A meghívó fél felolvasott egy közleményt, válaszolt néhány kérdésre, aztán ketten két meghívott a megjelent hatból – ki lettünk rúgva a sajtótájékoztatóról! Pécs, 2010 – Európa Kulturális Fővárosa.

» A pécsi szerelmi sóhajok védnöke jelenti

Jelentem, a pécsi szerelmi sóhajok híre tovább bontakozott. Mint korábban beszámoltam róla, a sóhajokról szóló írást számos nyelvre fordították le önzetlen bloggerek, de most még Cippó is felmondta gyönyörű hangján a netre…

» Kortárs festészet: a 3D-ben festett csoda
Kő Ferenc művei: egyedülálló technika, egyedülálló megoldások, 3D festett képek tekinthetőek meg Pécsett, a Kortárs Galéria és Kiállítóteremben.

Onlinemarketing blog

» Az internet nem a demokráciát erősíti?

Jevgenyij Morozov eléggé morózus, amikor egy direkt kapcsolatot feltételeznek demokrácia és internet között. Lehet, hogy igaza van és a net, a korszerű technológia nem is a demokráciát erősíti?

Szerinte sokan azt remélték, hogy amit nem képesek a bombák elérni a diktatúrák ellenében, azt majd az internet elérheti. De kevesen számoltak azzal, hogy az új kommunikációs formát a hatalom is hatékonyan használhatja fel ellenzéke felmorzsolására.

» Válasz Tamas Habonnak

A web2.0 előtt a monológ jellemezte a céges megjelenéseket az online terepén is, azóta viszont rohamléptekkel formálódnak újabbnál újabb eszközrendszerek, megoldási csatornák, amelyek a párbeszéd  megvalósíthatóságára épülnek. A párbeszéd persze nem csak textet jelent, hanem fotókat, videót is, akár együttes jelenléttel – indítom eképpen a válaszomat Habon Tamásnak, aki szakdolgozatához kívánja felhasználni feleleteimet.

» A tetszés megnyilatkozási formái az interneten

Ha kutatási témákat kellene rögzítenem magamnak, akkor minden bizonnyal ott szerepelne a sorok között “A tetszés megnyilatkozási formái az interneten” elnevezésű sor is.

Zárójelben máris olyan dolgokat írnék, hogy visszatérés egy online tartalomszolgáltatóhoz; rendszeres olvasóvá válás (az “olvasó” akár videó-nézőt, netrádió hallgatót is jelenthet); hozzászólás, majd rendszeres hozzászólás egy web2.0-ra épülő webegységhez; a like gomb megnyomása a Facebookon és a rajongóvá válásfollowing (követés) a Twitteren.

» Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire

Vajon úgy működik-e a gerillakampány, hogy valaki bemegy a marketing-boltba és rendel egy gerillakampányt?
Ha valaki így cselekedne, azzal el kellene beszélgetni arról, hogy marketing célok vannak és az oda vezető utat (a meta hodos-t) azokhoz kell megtalálni. Ez lehet újsághirdetés vagy akár vacsorameghívás, vagy akár egy komplex mix – ezt elemzés után lehet csak meghatározni.
Szerencsémre olyan megrendelést még nem kaptam: tudjuk, a Bognár Stúdió és benne Ön egy zseniális gerillamarketinges, csináljon nekünk egy jó kis gerillamarketing kampányt!