Párthonlapok elemzése 3. rész

KUTATÁS, VITA, ESSZÉ, TANULMÁNY …

Párthonlapok elemzése, 3. rész

<<<Párthonlapok elemzése 3. rész I <<< 2. rész I >>> 4. rész

Gyurcsány blogja — a hatékony net-tett!

Párthonlapok – interaktivitás

3. rész

Tanulmányunk 2006. február 26-án, az Interneten (a T-Online ADSL hálózatából) nyilvánosan elérhető honlapok, adatok felhasználásával készült, az előzőekben már közzétett két rész folytatásaként.

Vizsgálódásunkba annak a négy pártnak a honlapját vontuk be, amelynek esélye lehet a parlamentbe jutásra:

Magyar Szocialista Párt (MSZP) – http://www.mszp.hu

Fidesz – Magyar Polgári Szövetség (FIDESZ) – http://www.fidesz.hu

Szabad Demokraták Szövetsége (SZDSZ) –

Magyar Demokrata Fórum (MDF) –

INTERAKTÍV elemek a pártok honlapjain

Az interaktív kapcsolat a látogatóval, azaz a kétirányú információáramlás — a párt tagjainak, szimpatizánsainak, az egyszerű érdeklődőnek a párthoz kötését segítő mozzanatként funkcionál.

A magyarázat: a passzív befogadóhoz viszonyítva, mintegy cselekvő résztvevőként, szorosabban kapcsolódunk az eseményekhez, az interaktivitás növeli az összetartozás érzését, a kohéziót és végeredményben az üzenetek, a mozgósítás hatékonyságát.

Ehhez persze mindig friss információra, gyors reakcióra, sőt gyakorta egyidejűségre és tartalmas párbeszédre van szükség.

A technika oldaláról pedig már a Web 2.0 elemein (e-mail, fórum, chat, blog, RSS …) érdemes építkezni.

(Ha többet akar tudni a Web 2.0-ról.)

A FIDESZ portálján a címlap Csatlakozz! menüpont alatt invitálja a látogatót a V2006 csapatba. Kérdőíves módszerrel jutnak a leendő aktivista e-mail és lakcíméhez, sőt ruhaméretéhez is. Náluk így személyre szabott lesz az egyenpóló, tehát személyre szabottnak tűnik majd a “tömegméretű” kommunikáció is.

A FIDESZ honlap bal margóján SMS hírszolgáltatást is lehet kérni, e szolgáltatás fontosságát, a címoldalon, nagyméretű fotó is kiemeli.

2002-ben a FIDESZ mesteri fokon alkalmazta — különösen a második forduló előtt —az SMS reklám, az SMS meghívó önkéntes továbbküldésének módszerét. Az akkor szerzett tapasztalatok alapján, a honlap láthatóan őrzi a mobiltelefóniába rejtett előnyök kihasználásának lehetőségét.

A nyitó oldalon Kapcsolat menüpont is szerepel, a hozzáértően felszólító módban írt, bátorító Találjuk meg egymást! szlogennel
Élő fórumot, chat-lehetőséget, RSS-t viszont a honlapon nem találunk!

(Megj.: A múlt héten bemutattuk, hogy a pártelnök fekete hátterű, “nyakazós” fotója, szakmai szempontból hibás, de erre a honlap továbbra is névtelen szerkesztői még nem jöttek rá. Mintegy vetésforgóban, újra és újra felbukkan a honlap legfrekventáltabb helyén a kép.)

Az MDF is tisztában van a felszólító mód tettre sarkalló mivoltával. Írjon nekünk! —kiált ránk a mondat a menüsor felől.

A nyitólapra érkező net-polgár AKTIVITÁS címszó alatt kérhet hírlevelet, jelentkezhet kampányt segítő önkéntesnek, és letöltheti a pártba történő belépéshez szükséges pdf dokumentumot is.

Fórummal, chattel itt sem találkozhatunk.

RSS felirat viszont büszkélkedik a honlapon. (Persze kérdés, miért, hiszen pl. a Naptár rovat alatt (a címlapon!!!), a választási küzdelmek első fordulójához közeledve azt olvashatjuk: “Jelenleg nincsenek események”. (Hmm…)

A honlap főmenüjében elhelyezett Sajtószoba tanusága szerint pedig történik ez-az, valószínűleg a többi párt jóvoltából.

Az SZDSZ “baglyos” oldala, az szdsz.hu/hu, amely a hagyományos értelemben vett portál-kezdő oldal, blogot, fórumot (többet is) és interaktív interjúkat is kínál. Ez utóbbi különlegességnek számít a másik három párt honlapjához mérten.

Az oldal alján itt is találunk felszólítást: Írjon nekünk!, s ide kattintva máris küldhetünk e-mailt.

A Sürgősségi osztály menüpont alatt, az SZDSZ által kiemelt témaként kezelt egészségügy elhanyagolt állapotának igazolásához várják a tapasztalatokat. A “panasz”, a szokványos e-mail, postai levél, telefon mellett, mehet akár SMS, akár MMS formátumban is.

Az MSZP

(Megj.: Az MSZP nyitóoldalára érve nem hallgathatjuk el meglepetésünket: immár két hete folyamatosan látjuk, rengeteg az “értekezletes” kép! De ma egyetlen egy sincs ilyen, ma emberek, és nem mikrofonok között tűnnek föl a szocialista politikusok! Sőt, képismétlés sincs.)

Az MSZP oldala Fórummal, és kuriózumként Portréoldal elhelyezésének lehetőségével várja a szörfözőt. Utóbbi a párt tagjainak és SZIMPATIZÁNSAINAK is lehetőséget nyújt fotójuk és pár soros adatlapjuk világhálóra juttatására a vezető kormánypárt honlapján! Aki akar, módja van E-belépésre az MSZP tagjai közé vagy a párt valamelyik tagozatába.

Az Innovációs és Informatikai Tagozatba 13 éven aluliak is beléphetnek, csupán egy kérdőívet kell kitölteniük, amin megkérdezik a 13 év alatti gyermeket, hogy mi a LEÁNYKORI NEVE, és tagja-e valamelyik pártnak!

Ez nem éppen figyelmes, személyre szabott kérdéssor! Az idősebb korosztályoknak szánt kérdőív változatlan formában történő megismétlése gyermekeknek — a kudarcos interakció alapja lehet!

(A kérdőív itt érhető el. PS. a kérdőív sajnos már nem elérhető.)

A morális következmény taglalása kiesik vizsgálódásunk hatóköréből, de finoman szólva, értetlenségünket, nem hallgathatjuk el!

Gyurcsány Ferenc blogja – a történelmi net-tett

Az igazi választási-technológiai áttörést nem párthonlap, hanem a Gyurcsány-blog hozta el Magyarországra. Nem a stílusával, nem Totó-kutya bemutatásával, nem is az amúgy ügyesen terelt témafelvetésekkel, végképp nem a publicisztikai értékeivel — hanem azzal, hogy itt szivárogtatta ki először a madárinfluenza emberre is veszélyes vírusának megjelenését hazánkban!

Ebben a pillanatban vált kikerülhetetlen forrássá, megkerülhetetlenné, olyanná, amit figyelni kell, amelyre hivatkozni muszáj!

Ez volt a döntő pillanat. A napi (több?)tízezres rákattintás, a napi több száz hozzászólás parádés ajándék a hazai (módszer)adaptálónak.
Ki hitte volna, akárcsak két éve is, hogy az MSZP (vagy legalábbis egy jól képzett, meghatározó jelentőségű munkacsoportja) a legkorszerűbb technológiák hatékony alkalmazásában a FIDESZ-nél is előrébb jár majd!

Megosztás a közösségi médiában.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .