Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing


GERILLAMARKETING

Utcai gerillamarketing a Kétfarkú Kutyapárttól

A Kétfarkú Kutyapárt az utcai gerillamarketinget professzionálisan használja. Repedt járda kifestve.

A gerillamarketing fogalmát számos oldalról megközelíthetjük. Mondhatjuk azt, hogy a szokatlan marketing megoldások hatékony eszköze. Nevezik kreatív marketingnek is, bár azt a marketing megoldást, legyen szó akár nyomtatott, akár online megjelenésről, amelyik nem kreatív, azt aligha mondhatjuk marketingnek.
Induljunk máshonnan.

Philip Kotler a gerillaháborúról így vélekedik Marketingmenedzsment c. könyvében:

A gerillaháborút általában egy kis cég vívja a nagy ellen: ez tehát Dávid és Góliát esete…
Hiba volna azonban azt gondolni, hogy a gerillaháború csak a “szegények stratégiája”. Az elhúzódó gerillatámadás ugyanis meglehetősen drága lehet, bár nyilvánvalóan olcsóbb, mint a frontális, az oldal- vagy a bekerítő támadás. A gerillaháború mindazonáltal inkább a háború előkészítése, mint maga a háború…”

Ez a megközelítés azért a rendszerint a gerillamarketing fogalma elé tett olcsó szó jelentéstartalmát árnyaltabbá teszi!

A tudás paradigmái feliratú tábla Csepeli György A meghatározatlan állat c. könyvében a rendezett káosz irányába visz minket el. A kreativitás megnevezés itt is szerepel, de a fogalmi környezete  a szokásostól eltérő zamatokkal gazdagítja.

                                               REND                                                                                      RENDEZETT KÁOSZ

Tények, adatok, szabványok  Készségek, kompetenciák
Vezetés, irányítás  Felfedezés, megismerés.
Memória, stigmalizált képzelet  A képzelőerő hatalmas
Autoritás, konvencionalizmus  Kreativitás
Fix identitás  Webidentitás, rugalmas, szerep
Hősök, mártírok, hírességek  Istenek

 

GERILLAMARKETING HÍREK

A Golden Blog 2007 versenyébenen, az ÜZLETI BLOG kategóriában a legjobb tízben szerepelt egykori gerillamarketing blogom ma is él, bár más szolgáltatónál, a blog.hu-n.
A kifejezetten kemény szövegek, a gerilla jellegű megközelítések, a politikai marketing szférájába tartozó megfigyeléseim folyamatosan itt jellennek meg. Ha a téma érdekli, feltétlenül keresse fel!

Gerillamarketing blog

Ókori gerillamarketing címmel indítottam sorozatot

Miért az ókori jelzőt adtam a sorozatnak, amelyet a gerillamarketing.blog.hu blogomban indítottam?
Ha a konkurenciám, mint drámaian új jelenséget taglalja a gerillamarketinget, akkor nyilván való, hogy én mint ókori jelenséget említem! :-) De legalábbis tudományos alapokon, de népszerű módon mutatok rá a gyökerekre, amelyek bizony TÉNYLEG visszanyúlnak a görög és római kulturális hagyományokhoz.
Ókori gerillamarketing

És az ókor után a modern, hálózati kor jellemzői

 

A hálózatok kora – ahogy a gerillamerketinges látja
Hagyományos kor Információs kor
idő majd most
szervezet zárt nyitott
viszony alá-fölérendeltség egyenrangúság
érték elvárásnak megfelelés teljesítmény
kapcsolatok rögzített, hivatalos sokszálú
működés szigorú tervezettség rugalmasság
ügyvitel bürokratizmus toyotizmus (nincs papír)
légkör távolságtartás bizalom (nincs papír)
hangulat kimértség, komolyság szelíd derű
centrumban én+én+én én + mi
növekedés még, még többet optimalizálás, elég

A gerillamarketing módszerei vajon indulhatnak-e a hagyományos kor jellemzőiből? Aligha.
Az új szemlélet fogadtatása? Aki azt gondolná, hogy egy-egy új gondolat, szemlélet képviselőjét virággal fogadják, s keblükre ölelik a nyilvánosság addigi éllovasai, az igen ivarérett tévedés áldozata lesz.

A rejtett gerillamarketing

Vannak szakmai titkok, amelyekről általában nem beszélünk. Így nem szólok én sem azokról az ismeretekről, amelyek a honlapjaimon és blogjaimon tett újságírói matatásról, témakeresésről szólnak, amelyek után biztosra vehetem, hogy a témám téma lesz a következő lapbaszámban, ha nem is pontosan úgy, nem is egészen lopva el, hanem csak szőrmentén, ahogyan az belefér az úgynevezett témakeresés fogalomkörébe.

Ám nyomon követve és kiismerve a témakereső szokásait, a megfelelő időpontban és helyre magam is tehetek olyan hírt, amelyet szeretném, ha “letémakeresnének” – hadd vigyék, ha kell! :-) Nos, ez a fordított témakeresés, a témataláltatás, ez is egyfajta rejtett, csendes, de igen ügyes gerillamarketing eljárás!
A témataláltatás nem azonos a médiahekk (mediahack) fogalmával. Nem a média átverése a célja, hanem a blogger által fontosnak tartott hír tovaterjedésének elősegítése. Ha nagyon akarjuk, akkor akár a buzz marketing online marketingben megvalósuló alfajaként is számon tarthatjuk.