Keresőoptimalizálás, SEO


SEO, KERESŐOPTIMALIZÁLÁS, KERESŐMARKETING

Search Engine Optimization

Content SEO avagy a modern keresőoptimalizálás puzzlejeA SEO (keresőoptimalizálás) az Első Magyar SEO Verseny, népszerű nevén a PILLANGÓSZÍV megnyerésével lett stúdiónk sikerágazata.

Széles körben itt bizonyíthattuk először, hogy az Internet keresőiben a honlap optimalizálás, a SEO területén eredményesen vehetjük fel a küzdelmet bárkivel.

A keresőoptimalizálás, a SEO, ha valaki nem ismerné mit is rejt a fogalom, az a tevékenység, amely során valamely portált, honlapot, blogot, egyszerűbben szólva valamely webegységet, a keresők élvonalába juttatunk.
Ha megkérdezik, mi a titkunk, általában csak annyit mondok: content SEO, vagyis tartalmas tartalomépítés.
De miért jó az nekünk, ha előbb állunk a keresőben? — kérdezhetné valaki.
Nos, azért, mert a keresőkben valamilyen árut, szolgáltatást, tárgyat, fogalmat vagy eszmét kereső ember a keresőbe beírt szóra, kifejezésre beérkező találatok első öt-tíz találatát fogja nagyon nagy figyelemmel szemlélni, s ritkán jut a huszadik találat fölé.

A találati sorrendben ezredik honlap tulajdonosa bizony kiszórta a pénzt, amit honlapjának készítésére fordított, mert senki sem fog arra ráakadni a keresőkből.

Üzleti portál esetén ez egy kifejezett tragédia lehet.

(Természetesen az is igaz, hogy a weben nem csak a találati táblán (SERP) realizálódó, úgynevezett organikus találatokkal érhetünk el eredményt, hanem például hirdetésekkel – jellemzően AdWords hirdetéssel -, illetve Public Relations megoldásokkal vagy akár az online közösségekben megjelenő aktivitásunkkal.)

Friss híreket, új gondolatokat a folyamatosan frissülő szakmai blogunkban talál: » SEO, keresőoptimalizálás blog
Ha benne van – benne lesz! – ígérjük szlogenünkben, s a referenciáink megnyugtathatják Önt: akik ránk bízták a neten a SEO-zást, a keresőoptimalizálást, a honlap-optimalizálást, a web-seot, a Google optimalizálást – vagy nevezzük bárhogyan is – azok tényleg ott tanyáznak a legfontosabb kulcskifejezéseikkel az élvonalban!
A keresőoptimalizálás annyira szerteágazó marketing tevékenység, hogy önálló ismeretterjesztő honlapot, microsite-ot is szenteltünk neki.
Keresőoptimalizálás, SEO honlap
» Keresőoptimalizálás, keresőmarketing ismeretterjesztő honlap.* Időközben áthelyeztük ide: A keresőoptimalizálás alapjai.

Ennek oldalain olyan fontos fogalmakat és azok tartalmát ismertetjük, mint a SEO szempontjából lényeges néhány meta tag, mint pl. a title, a keyword, a description.
Továbbá bemutatjuk a SEO során alkalmazható eszközöket is, Google keresési trendek, AdWords kulcsszóválasztó stb.
Ennek oldalain azt is igyekszünk bizonyítani, hogy a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás belső, egy-egy oldalt érintő feladata tulajdonképpen a logikus gondolkozás szabályaival megoldható.

Gondoljunk csak bele!

Adunk egy címet (title), amely összefoglalja oldalunk tartalmát. Adunk egy kicsit bővebb leírást (description), afféle reklámszövegecskét az oldalunkról, s a legfontosabb szavakat, kifejezéseket, vagyis a kulcsszavakat (keyword) is kigyűjtjük, hogy segítsük mások eligazodását!
A honlap logikai struktúráját embernek-robotnak egyaránt beszédes, vagyis olvasható-értelmezhető url-ekkel hozzuk a világ tudomására.

A szövegeknek címet adunk (általában h1 méretű texttel főcímet), majd a szöveget bekezdésekbe rendezzük, s a bekezdéseknek is adhatunk címet, ha hosszú a szövegünk.

Ha képet is bevetünk oldalunk érzékletesebb megjelenésének érdekében, akkor természetesen azt is “katalogizáljuk”, felirattal látjuk el. (Alt meta tag kitöltése).

Minden bizonnyal használni fogjuk kulcsszavaink szinonimáit is, sőt az ahhoz kapcsolódó lényeges elemekről is beszélni fogunk, így honlapunk, blogunk  szénája jól fog állni a Látens Szemantikus Indexelés terén is.

Mivel az Internet lényegi eleme a másokhoz való kapcsolódás, szövegünk értelemszerűen linkeket is tartalmazni fog (és mások is linkekkel fognak hivatkozni rá).
Lám, ilyen kis területen el lehetett mondani a SEO legfontosabb alapszabályait :-)
Ezt már könnyű lesz kiegészíteni a teljes portált átfogó elemekkel, pl. a struktúrát megmutató vázlattal, vagyis oldaltérképpel… Tehát a logikus, marketinggel átitatott gondolkozás tulajdonképpen magától adja a jó SEO-t.
Mivel a keresőmarketing, a keresőoptimalizálás, a SEO ennyire fontos stúdiónk életében, nem csoda, hogy interaktív blogunk is a SEO blog nevet viseli. Ebben friss és érdekes online marketing témájú bejegyzéseket talál, sokszínű megközelítésben – de mindig visszatérve a központi elemhez: a keresőmarketinghez, a keresőoptimalizáláshoz.

Bonyolítja kicsit a helyzetet, hogy mások is igyekeznek az élvonalba kerülni, továbbá új- és újabb fogalmak, kifejezések is megjelenhetnek, változhatnak a keresési szokások vagy a termékünk iránti kereslet és ezért folyamatos tevékenységként kell űzni a keresőoptimalizálást.
Tehát egy egyszeri varázslat helyett folyamatos marketingmunka vár az online marketing felelősére.
A fentiek alapján egy-egy cégnél a
web-seo irányítása így a marketinget irányító szervezeti egység vagy személy feladata kell, hogy legyen!

Friss híreket, új gondolatokat, az alapok elsajátításához szükséges információkat a folyamatosan frissülő szakmai blogunkban talál:

» SEO, keresőoptimalizálás

A témában egy személyes hangú áttekintés:
» Keresőoptimalizálás és gerillamarketing