Linképítés a jobb helyért a keresőben
Linképítés a Bognár Stúdiótól
A linképítés (linkbuilding) elengedhetetlen feltétele a keresőkben (SERP) történő eredményes szereplésnek. Bízza ránk a SEO linképítés stratégiailag fontos projektjét!
A linkek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a honlapunkat, a minden rendű- és rangú webegységünket megtalálják az interneten. Amikor azt szoktuk mondani, egyedül nem megy, a netre értve azt mondjuk tulajdonképpen: link nélkül nem megy. Ugyanis az a webegység, amelyre nem mutat legalább két backlink, az tulajdonképpen nincs is.
Mikor jó a link?
A link (backlink) olyan hivatkozás, amely egy másik weboldalról kapcsolódik a saját weboldalunkhoz.
A backlink fontos szerepet játszik az online marketingben, a keresőoptimalizálásban (SEO).
A keresőmotorok, mint például a Google, a Bing vagy a Yandex értékelik a backlinkeket, és a weboldalak rangsorolásának egyik tényezőjeként használják azokat. Minél több minőségi backlink mutat a weboldalra, annál nagyobb az esélye, hogy a keresőmotorok rangosabb helyen rangsorolják azt a találati listájukon.
A backlink lehet:
- a.) dofollow vagy
- b.) nofollow.
A dofollow backlinket a keresőmotorok figyelembe veszik a rangsorolásnál, míg a nofollow backlinket nem. A backlink minősége is fontos, mivel a minőségi, releváns webhelyekről származó backlinkek értékesebbek, mint az irreleváns vagy alacsony minőségű webhelyekről származó backlinkek.
Vagyis a link akkor jó, ha releváns, ha erős, nagy látogatottságú webhelyről érkezik.
A linképítés az egyik legfontosabb része a keresőoptimalizálásnak, amelynek során az oldalakra irányuló hivatkozásokat hozunk létre más webhelyekről. Az alábbiakban néhány hatékony linképítési módszert vehetünk szemügyre:
- Tartalommarketing: Ez a linképítési módszer azon alapul, hogy hasznos, releváns és értékes tartalmakat hozunk létre, amelyek vonzóak az olvasók számára, és az oldalunkra mutató linkek létrehozását inspirálják más webhelyek tulajdonosaitól.
- Kérelmezés alapú linképítés: Ebben a módszerben a webhely tulajdonosa kérelmezi más webhelyek tulajdonosait, hogy helyezzenek el egy linket az oldalukon, amely az ő oldalára mutat. Ennek sikeressége a kapcsolatépítés és az érvelési készségünkön múlik.
- Vendégposztok írása: Ez egy hatékony linképítési módszer, amelynek során az oldalunkat más webhelyeken vendégszerzőként reklámozhatjuk, és a cikkeinkbe beilleszthetjük az oldalunkra mutató hivatkozásokat.
- Közösségi média használata: A közösségi média felületeket is felhasználhatjuk a linképítéshez. Az Instagram, a Facebook vagy a LinkedIn platformokat használhatjuk az oldalunkat népszerűsítő tartalmak megosztására, valamint a más webhelyekre mutató hivatkozások elhelyezésére.
- Webhely regisztrálások: Az oldalunkat több online katalógusba és regisztrációs oldalra is regisztrálhatjuk, ahol az oldalunkat reklámozó tartalmat és hivatkozást helyezhetünk el.
Ez az öt lehetőség csak néhány példa a hatékony linképítési módszerekre. A siker kulcsa az, hogy releváns és értékes tartalmakat hozzunk létre, és azokat széles körben propagáljuk. Emellett fontos, hogy minőségi és a témához illő oldalakra mutató hivatkozásokat hozzunk létre.
Mivel a honlapjaink, blogjaink strukturált képződmények, ezt a tulajdonságot a linkekkel is érdemes követni. Vagyis ne csak a főoldalt “támogassuk meg” linkekkel, hanem az aloldalakat is (az adott oldalra jellemző pontos tartalmat tükröző linkkel) vagyis mélylink ráirányításával.
A linkek dialektikája szerint a tőlünk induló linkek elárulják érdeklődésünket de egyben támogatást is nyújtanak a megcélzott tartalmat hordozó webegységnek.
A hozzánk érkező backlinkek rákapcsolnak minket a világhálóra, növelik gondolataink, észrevételeink értékét, kínált áruink eladhatóságát, szerepünket.
(És hadd hívjam fel a figyelmet egy izgalmas megközelítésre: másképpen viselkedünk link igénylőként és link adóként. Forrás: Linképítés, link building: a távcső másik felén ).
Értékes tartalom kapcsolódása a világhálóhoz, ez a SEO linképítés alapja
A szakmai közvélekedés szerint a legerősebb linkek tartalmas szövegkörnyezetből indulnak ki, s ilyen szempontból a legjellemzőbbnek a blogok releváns bejegyzéseit tekintik.
Úgynevezett PBN (private blog network) blog hálózatok működtetésének is tanúi lehetünk, ami korántsem veszélytelen eljárás, így nagy odafigyelést igényel a használata.
A linkerőt a dofollow linkek továbbítják.
Értékes tartalmak támogatása érdekében a Bognár Stúdió nem zárkózik el linképítő együttműködés, kialakításától sem.
Ám alapvető tevékenysége a megbízás alapján végzett linképítés.
A mesterséges intelligencia és a linképítés
A mesterséges intelligencia (MI/AI) hogyan segítheti a linképítést?
A mesterséges intelligencia (MI/AI) számos területen segítheti a digitális marketinget és a linképítést is. Az AI-alapú megoldások lehetővé teszik a nagy mennyiségű adat hatékony kezelését, az időtakarékosságot, a pontosabb adatokat és a hatékonyabb linképítési stratégiák kidolgozását.
Az AI alapú eszközök segítségével könnyen megtalálhatjuk a potenciális webhelyeket, amelyek relevánsak lehetnek az adott témában. Az ilyen eszközök képesek az oldalak tartalmát elemző algoritmusokkal megállapítani, hogy az adott oldal releváns-e az általunk használt kulcsszavakra. Emellett a MI segítségével megtalálhatjuk a legjobb kapcsolatépítési lehetőségeket, az olyan webhelyeket, amelyeket érdemes megkeresni, és azokat az embereket, akikkel érdemes kapcsolatba lépni.
Az AI alapú eszközök közül számos lehetőség áll rendelkezésre a potenciális webhelyek megtalálására. Ezek közül néhányat a következők:
- Semrush: Az eszköz segítségével lehetőség van a kulcsszavakra alapozott konkurenciaelemzésre, valamint azon webhelyek azonosítására, amelyek már a piacvezetők az adott iparágban.
- Ahrefs: Az Ahrefs egy hatékony eszköz, amely lehetővé teszi a versenytársak és azonos témakörű webhelyek felderítését, valamint a linkek követését és elemzését.
- Moz: A Moz egy további AI-alapú eszköz, amely hasznos információkat nyújt a webhelyek autoritásáról, a kulcsszavakra alapozott rangsorolásokról, valamint a potenciális linképítési lehetőségekről.
Ezek az eszközök olyan algoritmusokkal rendelkeznek, amelyek képesek az adott kulcsszavakhoz kapcsolódó webhelyek keresésére és azok relevanciájának meghatározására. Ezek az eszközök lehetővé teszik a webhelyek hatékony és célzott keresését, amelyek potenciális lehetőségeket jelenthetnek a linképítésre.
Kinek ajánljuk a kreatív, SEO linképítést?
Az ajánlattevők általában mindenkinek ajánlják szolgáltatásaikat. Vagyis nem mondják meg, milyen megrendelői minőség, hozzáállás mellett tudnak leghatékonyabban dolgozni.
A Bognár Stúdió a tudatos, törekvő kis- és középvállalkozások szolgálatában a legeredményesebb. Ezek kitűzött célja az előbbre jutás a keresőkben, hogy ezáltal árujuk, szolgáltatásuk jobb kelendőségét biztosítsák.
Az Első Magyar Keresőoptimalizálás Verseny győzteseként megfelelő háttérrel rendelkezünk az Ön sikerének eléréséhez is!
Egy példa 2008-ból, amikor Pécs volt várományosa az Európa Kulturális Fővárosa címnek.
Linkek a kulturális diplomáciában
Azért mégiscsak kap az ember olykor visszaigazolást, hogy nem is annyira mafla ő, amikor ezt vagy azt mond a saját városában az Internetről, benne a linkek jelentőségéről teszem azt.
Olvasom a mai Dunántúli Naplóban, hogy a (németországi) Rems-Murr Járás is részt vállal a pécsi EKF (Európa Kulturális Fővárosa Pécs) programjában. Szó szerint azt olvasom:
„Rems-Murr Járás az internetes oldalán linkeket helyez el, amelyek elnavigálják a pécsi és baranyai programokhoz a látogatókat.”
Értik a linképítés, a linkbuilding jelentőségét
Hát igen, Rems-Murr Járás internetes oldaláról aligha kellett botrányokkal „leverekedni” a kalóz linkeket, a szintén németországi Essen város honlapjáról szintén nem (2010-ben Essen is kulturális főváros lesz), sőt, a németek láthatóan jól használják a linkeket a kulturális diplomácia során is.
Istenem, ha német lennék, többször értenék, amit mondok! 🙂
De milyen is az a link diplomácia?
Nos, a jó németek felvázolták, milyen kulturfővárosi programokban kívánnak részt venni, s azt is, cserében ezekért mit adnak, s eme tételben szerepelt a linkek ügye.