Linképítés a jobb helyért a keresőben

Linképítés segíti a helyfoglalásunkat a weben
A linkek hálója kijelöli helyünket a weben

Linképítés a Bognár Stúdiótól

A linképítés (linkbuilding) elengedhetetlen feltétele a keresőkben (SERP) történő eredményes szereplésnek. Bízza ránk a SEO linképítés stratégiailag fontos projektjét!

A linkek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a honlapunkat, a minden rendű- és rangú webegységünket megtalálják az interneten. Amikor azt szoktuk mondani, egyedül nem megy, a netre értve azt mondjuk tulajdonképpen: link nélkül nem megy. Ugyanis az a webegység, amelyre nem mutat legalább két backlink, az tulajdonképpen nincs is.

Mikor jó a link?

A link (backlink) olyan hivatkozás, amely egy másik weboldalról kapcsolódik a saját weboldalunkhoz.
A backlink fontos szerepet játszik az online marketingben, a keresőoptimalizálásban (SEO).
A keresőmotorok, mint például a Google, a Bing vagy a Yandex értékelik a backlinkeket, és a weboldalak rangsorolásának egyik tényezőjeként használják azokat. Minél több minőségi backlink mutat a weboldalra, annál nagyobb az esélye, hogy a keresőmotorok rangosabb helyen rangsorolják azt a találati listájukon.

A backlink lehet:

  • a.) dofollow vagy
  • b.) nofollow.

A dofollow backlinket a keresőmotorok figyelembe veszik a rangsorolásnál, míg a nofollow backlinket nem. A backlink minősége is fontos, mivel a minőségi, releváns webhelyekről származó backlinkek értékesebbek, mint az irreleváns vagy alacsony minőségű webhelyekről származó backlinkek.

Vagyis a link akkor jó, ha releváns, ha erős, nagy látogatottságú webhelyről érkezik.

A linképítés az egyik legfontosabb része a keresőoptimalizálásnak, amelynek során az oldalakra irányuló hivatkozásokat hozunk létre más webhelyekről. Az alábbiakban néhány hatékony linképítési módszert vehetünk szemügyre:

  1. Tartalommarketing: Ez a linképítési módszer azon alapul, hogy hasznos, releváns és értékes tartalmakat hozunk létre, amelyek vonzóak az olvasók számára, és az oldalunkra mutató linkek létrehozását inspirálják más webhelyek tulajdonosaitól.
  2. Kérelmezés alapú linképítés: Ebben a módszerben a webhely tulajdonosa kérelmezi más webhelyek tulajdonosait, hogy helyezzenek el egy linket az oldalukon, amely az ő oldalára mutat. Ennek sikeressége a kapcsolatépítés és az érvelési készségünkön múlik.
  3. Vendégposztok írása: Ez egy hatékony linképítési módszer, amelynek során az oldalunkat más webhelyeken vendégszerzőként reklámozhatjuk, és a cikkeinkbe beilleszthetjük az oldalunkra mutató hivatkozásokat.
  4. Közösségi média használata: A közösségi média felületeket is felhasználhatjuk a linképítéshez. Az Instagram, a Facebook vagy a LinkedIn platformokat használhatjuk az oldalunkat népszerűsítő tartalmak megosztására, valamint a más webhelyekre mutató hivatkozások elhelyezésére.
  5. Webhely regisztrálások: Az oldalunkat több online katalógusba és regisztrációs oldalra is regisztrálhatjuk, ahol az oldalunkat reklámozó tartalmat és hivatkozást helyezhetünk el.

Ez az öt lehetőség csak néhány példa a hatékony linképítési módszerekre. A siker kulcsa az, hogy releváns és értékes tartalmakat hozzunk létre, és azokat széles körben propagáljuk. Emellett fontos, hogy minőségi és a témához illő oldalakra mutató hivatkozásokat hozzunk létre.

Mivel a honlapjaink, blogjaink strukturált képződmények, ezt a tulajdonságot a linkekkel is érdemes követni. Vagyis ne csak a főoldalt “támogassuk meg” linkekkel, hanem az aloldalakat is (az adott oldalra jellemző pontos tartalmat tükröző linkkel) vagyis mélylink ráirányításával.

A linkek dialektikája szerint a tőlünk induló linkek elárulják érdeklődésünket de egyben támogatást is nyújtanak a megcélzott tartalmat hordozó webegységnek.
A hozzánk érkező backlinkek rákapcsolnak minket a világhálóra, növelik gondolataink, észrevételeink értékét, kínált áruink eladhatóságát, szerepünket.
(És hadd hívjam fel a figyelmet egy izgalmas megközelítésre: másképpen viselkedünk link igénylőként és link adóként. Forrás: Linképítés, link building: a távcső másik felén ).

Értékes tartalom kapcsolódása a világhálóhoz, ez a SEO linképítés alapja

A szakmai közvélekedés szerint a legerősebb linkek tartalmas szövegkörnyezetből indulnak ki, s ilyen szempontból a legjellemzőbbnek a blogok releváns bejegyzéseit tekintik.
Úgynevezett PBN (private blog network) blog hálózatok működtetésének is tanúi lehetünk, ami korántsem veszélytelen eljárás, így nagy odafigyelést igényel a használata.

A linkerőt a dofollow linkek továbbítják.
Értékes tartalmak támogatása érdekében a Bognár Stúdió nem zárkózik el linképítő együttműködés, kialakításától sem.
Ám alapvető tevékenysége a megbízás alapján végzett linképítés.

A mesterséges intelligencia és a linképítés

A mesterséges intelligencia (MI/AI) hogyan segítheti a linképítést?
A mesterséges intelligencia (MI/AI) számos területen segítheti a digitális marketinget és a linképítést is. Az AI-alapú megoldások lehetővé teszik a nagy mennyiségű adat hatékony kezelését, az időtakarékosságot, a pontosabb adatokat és a hatékonyabb linképítési stratégiák kidolgozását.

Az AI alapú eszközök segítségével könnyen megtalálhatjuk a potenciális webhelyeket, amelyek relevánsak lehetnek az adott témában. Az ilyen eszközök képesek az oldalak tartalmát elemző algoritmusokkal megállapítani, hogy az adott oldal releváns-e az általunk használt kulcsszavakra. Emellett a MI segítségével megtalálhatjuk a legjobb kapcsolatépítési lehetőségeket, az olyan webhelyeket, amelyeket érdemes megkeresni, és azokat az embereket, akikkel érdemes kapcsolatba lépni.

Az AI alapú eszközök közül számos lehetőség áll rendelkezésre a potenciális webhelyek megtalálására. Ezek közül néhányat a következők:

  1. Semrush: Az eszköz segítségével lehetőség van a kulcsszavakra alapozott konkurenciaelemzésre, valamint azon webhelyek azonosítására, amelyek már a piacvezetők az adott iparágban.
  2. Ahrefs: Az Ahrefs egy hatékony eszköz, amely lehetővé teszi a versenytársak és azonos témakörű webhelyek felderítését, valamint a linkek követését és elemzését.
  3. Moz: A Moz egy további AI-alapú eszköz, amely hasznos információkat nyújt a webhelyek autoritásáról, a kulcsszavakra alapozott rangsorolásokról, valamint a potenciális linképítési lehetőségekről.

Ezek az eszközök olyan algoritmusokkal rendelkeznek, amelyek képesek az adott kulcsszavakhoz kapcsolódó webhelyek keresésére és azok relevanciájának meghatározására. Ezek az eszközök lehetővé teszik a webhelyek hatékony és célzott keresését, amelyek potenciális lehetőségeket jelenthetnek a linképítésre.

Kinek ajánljuk a kreatív, SEO linképítést?

Az ajánlattevők általában mindenkinek ajánlják szolgáltatásaikat. Vagyis nem mondják meg, milyen megrendelői minőség, hozzáállás mellett tudnak leghatékonyabban dolgozni.
A Bognár Stúdió a tudatos, törekvő kis- és középvállalkozások szolgálatában a legeredményesebb. Ezek kitűzött célja az előbbre jutás a keresőkben, hogy ezáltal árujuk, szolgáltatásuk jobb kelendőségét biztosítsák.

Az Első Magyar Keresőoptimalizálás Verseny győzteseként megfelelő háttérrel rendelkezünk az Ön sikerének eléréséhez is!

Egy példa 2008-ból, amikor Pécs volt várományosa az Európa Kulturális Fővárosa címnek.

Linkek a kulturális diplomáciában

Azért mégiscsak kap az ember olykor visszaigazolást, hogy nem is annyira mafla ő, amikor ezt vagy azt mond a saját városában az Internetről, benne a linkek jelentőségéről teszem azt.
Olvasom a mai Dunántúli Naplóban, hogy a (németországi) Rems-Murr Járás is részt vállal a pécsi EKF (Európa Kulturális Fővárosa Pécs) programjában. Szó szerint azt olvasom:
„Rems-Murr Járás az internetes oldalán linkeket helyez el, amelyek elnavigálják a pécsi és baranyai programokhoz a látogatókat.”

Értik a linképítés, a linkbuilding jelentőségét

Hát igen, Rems-Murr Járás internetes oldaláról aligha kellett botrányokkal „leverekedni” a kalóz linkeket, a szintén németországi Essen város honlapjáról szintén nem (2010-ben Essen is kulturális főváros lesz), sőt, a németek láthatóan jól használják a linkeket a kulturális diplomácia során is.
Istenem, ha német lennék, többször értenék, amit mondok! 🙂

De milyen is az a link diplomácia?

Nos, a jó németek felvázolták, milyen kulturfővárosi programokban kívánnak részt venni, s azt is, cserében ezekért mit adnak, s eme tételben szerepelt a linkek ügye.