Mesterséges intelligencia és online marketing

Fordulóponthoz érkeztünk. A mesterséges intelligencia használati eszközzé vált az online marketing munka során. A ChatGPT megjelenésével bárki hozzáférhet egy-egy adott témában az emberiség közös tudáskincséhez.
Még nem tökéletes, de már használható.

Csepeli György könyve: Ember 2.0 - Bognár Stúdió
Csepeli György: Ember 2.0
A könyvet tartó kéz emberé, az enyém.

Új géprombolás kora jön? Netán fiesta borzolja az online marketing világát?

Megjelenése félelmeket is kelt, nem csak a haladás, a fejlődés újabb állomásaként ünneplik.
Egyesek az állásukat féltik, de legalábbis foglalkozási ágak sokaságának átalakulását sejtetik.
Mi lesz a szövegírókkal, mi lesz a fordítóirodákkal és a tanácsadókkal az élet számtalan területén?

Csepeli György Ember 2.0 c. könyvében erről így ír a szingularitásra hivatkozva. (Szingularitás: „Amikor az emberiség meghaladja a biológiát”.)

A mesterséges intelligenciával foglalkozó szakértők közül a szingularitás közeledését senki sem kétli, vita csak abban van, hogy a szingularitás átok vagy áldás lesz az emberiség számára.

Csepeli György – Ember 2.0

A fentebb idézett könyvből kiderül, hogy például Elon Musk a mesterséges intelligenciában az atombombához hasonlítható pusztító erőt látja, míg Kurzweil az emberiség problémáinak megoldásához lát az AI-ban megoldási kulcsot.

Térjünk vissza az általánosból az online marketing területére

Ízelítőül, a mesterséges intelligencia képességeit illetően, hadd mutassam meg, hogy az online marketing, a keresőmarketing vizein utazó milyen szakmai párbeszédben „vizsgáztatta” AI-t.

Ki tekinthető online marketing szakértőnek? – kérdeztem. Íme, AI vagy magyar rövidítéssel az MI válasza:

Online marketing szakértőnek az tekinthető, aki a digitális marketing területén szerzett tapasztalattal és ismeretekkel rendelkezik, és képes a célzott online kampányok, stratégiák tervezésére és végrehajtására. Az ilyen szakembernek ismeretei lehetnek a SEO, a tartalommarketing, a hirdetési kampányok, a közösségi média marketing, az e-mail marketing, a mobil marketing és a webes analitika területéről.

AI/MI

Egyetértünk – megerősítést nyertem, online marketing szakértőnek tekinthetem magam :-)

A keresőmarketingen belül a keresőoptimalizálás fontos részterületei

Arra is kíváncsi voltam, hogy mely eszközöket tekinti az egyelőre ingyenes, próbaidős „gépi munkatársam” a legfontosabbnak a keresőoptimalizálás, a SEO során.

A SEO szakértőknek a következő eszközök jelentik a legfontosabbakat egy honlap jobb helyezésének eléréséhez a Google találati táblán (SERP):

  1. Kulcsszó kutatás – meghatározza a célzott kulcsszavakat, amelyekre a honlapot optimalizálni kell.
  2. Tartalom optimalizálás – a honlap szerkezetének és tartalmának a célzott kulcsszavakhoz való igazítása.
  3. Linképítés – a honlap hivatkozási profiljának erősítése más releváns honlapokról származó hivatkozásokkal.
  4. Technikai optimalizálás – a honlap technikai jellemzőinek javítása, például a betöltési sebesség, a mobilbarát design, a URL-struktúra stb.
  5. Analitika – a honlap látogatottságának és a keresőeredményeknek való előrelépés mérése és elemzése.

Ezek a legfontosabb eszközök a SEO szakértők számára, de a hatékony SEO stratégia kialakításához a legfrissebb trendeknek és a keresőmotor algoritmusainak folyamatos figyelemmel kísérése is szükséges.

AI/MI

Első benyomások az AI / MI értékeiről és a hiányérzetekről

Mind a ChatGPT, mind a BingAI óriási segítséget jelent blogbejegyzések, kisebb tanulmányok elkészítéséhez. Persze a mesterséges intelligencia által adott adatok, tények csakis akkor lesznek pontosak, ha jól kérdezünk, ha alaposan végiggondolt prompt-ot adunk le. De még ekkor is ellenőrizendő minden szó.
Jómagam meg is személyesítettem, mintegy titkárság-vezető munkatárssá léptettem elő a Microsoft Image Creator segítségével megalkotott Bing M. Ilonát – a munkatársamat.

Bing M. Ilona – az új munkatársam - Bognár Stúdió

Persze több párbeszédet is lefolytattam, és a kezdeti észrevételeim szerint a mesterséges intelligencia máris rendelkezik egy nagyon átfogó képpel az online marketing és más világok terén. Ennyiben komoly segítséget nyújthat cikkek, bejegyzések, akár szakdolgozatok alapjainak lerakásához.
Ám látásmódja egyelőre nélkülözi a szélső értékek bemutatását, a differenciált megközelítést, a dilemmák felmutatását. A világhálóhoz való kapcsolódás, a szakirodalom, a korábbi cikkek listáinak, linkjeinek is hiánya van.

A stílust akár száraz, tényszerű közvetítő stílusként írhatjuk le.
Jómagam akkor fogok igazán „hanyatt vágódni”, ha friss, kreatív humor is megjelenik a mesterséges intelligencia palettáján!

Hihetetlenül gyorsan lett népszerű a ChatGPT

Mindenféle összehasonlítások látnak napvilágot, hogy a program hány hónappal terjedt el gyorsabban a világban, mint a korábbi újdonságok.
Nincs is olyan neves (és névtelen) online marketing guru, aki máris ne elemezné a mesterséges intelligencia hatását, lehetőségeit a szakmában.
A MOZ.com-on például 2023 február elsején Tom Capper tette közzé írását, melynek legjelentősebb következtetése számomra: nem az a kérdés, hogy ember VAGY mesterséges intelligencia, hanem az, mire megy együtt az ember és az AI!

Frissítés

2023.07.13.-án a Google Magyarországon is élesítette kísérleti jelleggel a Bard elnevezésű mesterséges intelligenciáját.


Témánkba vág:

AI a nagy újdonság szóba állt velem

A gerillamarketing blog és az AI