Keresőmarketing és SEO szakértő
A marketing fogalmában az online marketing és a keresőmarketing szerepe
Először is rajzoljuk föl az online marketing és a keresőmarketing elhelyezkedését a marketing struktúrájában. Azért, hogy megértsük egy-egy keresőmarketing szakember, ügynökség, SEO szakértő, specialista vagy tanácsadó összetett feladatát a honlap, blog, webáruház keresőkben történő előre vitele szempontjából.
Elvégre Ön éppen azért érkezett erre az oldalra, hogy megtudja:
egy szakértő segítségével hogyan növelheti honlapja látogatottságát, cégblogja olvasottságát, webáruháza vásárlóinak számát és ezáltal bevételét és hírnevét.
Honlapkészítés, keresőoptimalizálás (SEO), facebook-, instagram-, Google Ads hirdetési kampány tervezés, kivitelezés amiben rendelkezésre állunk.
Érdeklődjön most! – Érdeklődés, ajánlatkérés
Online marketing, keresőmarketing fogalmak:
Keresőmarketing fogalma:
Minden olyan marketing eljárás, amely a keresőkkel, a keresőkben elfoglalt helyfoglalással, a keresőkből kiinduló információ átadással és azok befogadással kapcsolatos.
Az online marketing fogalmában a keresőmarketing a gazdaság általános fogalmán belül értelmezendő. Vagyis gazdasági tevékenység, az internet gazdaság része, amely javarészt a gazdasági versenyt szolgálja.
Keresőoptimalizálás – SEO fogalma:
Az általánosan elfogadott nézet szerint az adott honlap tartalmának megfelelő kulcsszavakra, kulcskifejezésekre, a keresők élvonalába, legalább az első húsz organikus találat közé visszük a honlapot. További lehetőség, a Helyi találatok táblájának (Google Cégem vagy másképpen Vállalkozásprofil) első találatai közé, hiszen a keresőben böngésző ember nyilvánvalóan a keresők éléről választ megtekintésre, tanulmányozásra – sokszor vásárlási szándékkal – weblapot.
Saját nézetem szerint a keresőoptimalizálás célja kicsit más felhanggal is rendelkezik. Ugyanis egy webegységet csak az a mögött álló személy vagy szervezet általános marketing felkészültségének és lehetőségeinek mértékében lehet előre vinni az érdeklődők elé.
A SEO téma friss jelenségeivel szakmai blogunkban találkozhat: Keresőoptimalizálás, SEO
Keresőmarketing ügynökség, keresőmarketing szakértő:
A keresőmarketing, általánosságban az online marketing munkát hatékonyan, professzionális módon nagy gyakorlattal rendelkező keresőmarketing ügynökség vagy specialista, magyarul keresőmarketing szakértő képes elvégezni.
Érdemes a referenciák ellenőrzéséből nyerni a legfontosabb információt megbízás előtt, mert valódi eredmények nélkül is számos vállalkozás és guru tekinti magát ilyen típusú ügynökségnek vagy szakértőnek.
A keresőmarketing alrendszere a keresőoptimalizálás, a SEO. Természetesen ezen a területen is szükséges az elmélyült szaktudás és gyakorlat. Így itt is megtaláljuk a SEO szakember, a keresőoptimalizáló specialista és a felkészült csapatként működő számos ügynökség jelenlétét.
Ezek egy része digitális marketing ügynökség elnevezéssel jelöli magát. A médiával közvetítő szerepet is vállalók pedig médiaügynökség szerepkörüként határozzák meg vállalkozásukat.
Érdemes tudnunk, hogy a digitális marketing tágabb fogalom, mint az online- vagy a keresőmarketing. Magába foglal minden digitális eszközön, és nem csak az interneten zajló optimalizáló folyamatot.
Bár a keresőmarketing, benne a SEO területi értelemben univerzális, országra, sőt kontinensre is kiterjedő, azért a helyi megközelítés is jelenthet előnyt.
Így a Bognár Stúdió is vállalja Pécs városhoz való tartozását, pécsi keresőmarketing munkáit is. Az Agrix, a Pannon Hunter, a Légtechnika webáruház, az O.C. Szállodatextil vissza tudja igazolni a közös lakhely, munkahely előnyeit.
A keresőoptimalizálást végző szakember munkájának ára
Az SEO szakemberek díjai Magyarországon nagyban függnek a szolgáltatás minőségétől, a szakember tapasztalatától, a projektek összetettségétől, a vállalkozások méretétől és az igénybe vett szolgáltatásoktól.
A magyarországi SEO szakemberek árai általában óradíjban vagy projekt alapon kerülnek meghatározásra. A piaci verseny szempontjából erős területeken az óradíjak általában 10 000-30 000 forint között mozognak, míg a projektalapú díjak nagyobb változatosságot mutatnak, általában 100 000-500 000 forint között.
A piaci versenyben kiemelkedő területek közül néhány:
- Pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kulcsszavak, mint például: „hitel”, „banki szolgáltatások”, „biztosítás” stb.
- Ügyvédekkel kapcsolatos kulcsszavak, mint például: „baleseti ügyvéd”, „válóper ügyvéd”, „ingatlanügyvéd” stb.
- Egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kulcsszavak, mint például: „fogorvos”, „plasztikai sebész”, „pszichológus” stb.
- Az ingatlanpiaccal kapcsolatos kulcsszavak, mint például: „ingatlan”, „lakás”, „ház” stb.
- Saját ügyfélkörből, tapasztalati alapon ebbe a csoportba sorolható a „duguláselhárítás” és az ehhez kapcsolódó kulcsszavak, kulcskifejezések.
Ezek a kulcsszavak általában magasabb árat vonzanak.
Fontos fogalmak:
EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness és Trustworthiness):
A tartalom minőségének értékelési alapjai a Google értelmezésében és gyakorlatában.
Magyarul: tapasztalat, szakértelem, tekintély, megbízhatóság.
Keresőüzenet:
Keresőüzenet, amikor magával, a kereső élvonalába vitt web-egység keresőben megjelenő tartalmával üzenünk (ezt a title és a description meta tag-gel állíthatjuk elő).
Keresőhirdetés:
Találat szponzorált link formában a keresőben (Ads – régi nevén AdWords -, azaz szöveges hirdetés).
Általában az első 4 és az utolsó 3 találat számára van hely egy 10 darabból álló organikus találatsor előtt illetve utána.
Kapcsolódó keresés:
A Google kereső (SERP) láblécén egy-egy fogalom beütésekor megjelenik “A keresés kapcsolódik” felirat, s alatta néhány link, amely a fogalmat kiegészítő találati listákra visz. A honlap optimalizálásakor érdemes a kapcsolódó keresést elősegítő, kiegészítő fogalomra is figyelemmel lennünk, ha a webegységünk tartalma ahhoz valóban illeszkedik.
Hasonló jelentéskörrel bír, amikor a Google a Helyi találat tábla alján más találatokat is felsorol „A mások ezt keresték” címszó alatt.
Szolgáltatásmarketing
A szolgáltatásmarketing lényege az ügyfélorientált szemlélet, a szolgáltatás minősége, az elégedettség biztosítása és az ügyféllel való kapcsolat kiépítése. A szolgáltatásmarketing az ügyfelek elvárásainak megértésére, a minőségi szolgáltatás biztosítására és a hosszú távú együttműködésre törekszik.
Webanalitika
A webanalitika a vállalkozások online tevékenységeinek mérése és elemzése a weboldalakon és egyéb digitális platformokon. Ez a folyamat lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy adatokat gyűjtsenek és értékeljenek az oldaluk látogatottságával, a felhasználóik viselkedésével kapcsolatban. Ennek alapján a tervezhetik és optimalizálhatják az online stratégiájukat, hogy növeljék a látogatók számát, a konverziókat és az üzleti eredményeket.
Marketing mix 7P
Termék (Product): A kínált szolgáltatás jellemzői és minősége.
Ár (Price): Az árképzési stratégia és a szolgáltatás értéke.
Hely (Place): A szolgáltatás elérhetősége és terjesztési csatornái.
Promóció (Promotion): A szolgáltatás népszerűsítésére használt marketingkommunikációs eszközök.
Emberek (People): Azok a személyek, akiknek ki kell nyújtani, és csak az ügyfélszolgálatot kell figyelembe venni.
Folyamatok (Process): A szolgáltatás nyújtásának menete és hatékonysága.
Fizikai bizonyítékok (Physical Evidence): A szolgáltatás kézzel fogható elemei, akik bizalmat építenek az ügyben.
A keresőmarketing
Ritkább jelenségek fogalmai:
Villámcsődület a weben:
Amikor szintén tudatosan egy körbehatárolható érdeklődésű vagy érdekű csoport több web-egységgel áll mások honlapjai elé, de az előzés csak időleges, s célja a figyelemfelkeltés.
Marketing finomságok:
Bőséges csere:
Amikor szolgáltatás igénybevételekor, a piaci árucsere során a szolgáltató többet nyújt, mint azt a másik fél remélte. A többlet nyújtása nyilvánvalóan a goodwillt szolgálja.
Üzleti kedvesség:
Nem várt segítés, humánus eljárások összessége. Erről részletesen itt olvashat:
Üzleti kedvesség és szolgáltatásmarketing
Figyelemgazdaság:
A figyelemgazdaság (attention economy) központi kérdése, hogy az információ bőség idején miképpen ragadható meg a potenciális fogyasztók, érdeklődők, olvasók figyelme.
Érdekes példát nyújt például a pécsi Ti-Dent fogorvos praxis, amely a kezelések után ugyanúgy kér online elégedettségi véleményt, mint akár az áruházak. A párbeszéd figyelemet indukál, felhívó jelleget ölt!
Márkahűség
Egy adott márka melletti kitartás, amely alapvetően az elégedett vásárló sajátja. De lehetnek más mozgatórugói is a márkához kapcsolódó vonzódásnak, például annak státuszszimbólum volta miatt.
Tervezett elévülés
Egyes gyártók és termékek esetén annak részei közötti elhasználódási idők harmonizációja lehet cél, míg más gyártók a termék életciklusának rövidítésével új, és általában felesleges, pazarló vásárlást kényszerítenek ki.
***
Online marketing klasszikusoktól
Mottó:
“Az, hogy készített egy honlapot, nem több, mint integetni valakinek a sötétben: csak az integető tud róla, hogy szeretne valamit.”
J. C. Levinson
“… a marketing csak akkor kreatív, ha forgalmat köszönhetünk neki.”
Jay Conrad Levinson
„Azok a vállalatok, melyek nem csökkentették a reklámköltségeket, minden évben jobban végeztek. 1977-re forgalmuk több mint megkétszereződött… a reklámköltségeket nem csökkentő vállalatok tiszta nyeresége megháromszorozódott.”
Ogilvy a reklámról
“A közösségi háló marketingjéhez és a vevőkkel létrejövő párbeszéd ösztönzéséhez az is hozzátartozik, hogy velük együtt alakítsuk a jövőt.”
Larry Weber
„Az internetes marketing beszélgetés, dialógus, a reklám viszont természeténél fogva monológ.”
Brent Marhall
“… a marketing működésének nem jelentéktelen következménye, hogy a döntési lehetőségek vevők általi elgondolása, a választás komplexitásának a fölismerése csökevényesedik.”
Fojtik János
“A cég-cég reklám titkai: … a hirdetés, legyen akármilyen hatásos is, egymaga ritkán hozza tető alá az eladást. Szerepe az, hogy kikövezze az utat az ügynök elött, előkészítse az eladást…”
David Ogilvy
“… a kisvállalatok honlapjain a legfontosabb a könnyű navigáció, a honlap legfontosabb mondanivalójának könnyű megtalálása.”
Rekettye Gábor
„…a legtöbb ember információkeresés végett kapcsolódik a világhálóra, nem pedig azért, hogy csicsás grafikákban gyönyörködjön…”
Matt Haig
“… magától semmi sem vált át rosszból jóra, az újért, a jóért harcolni kell, s be kell bizonyítani értékességét, újdonságát. A konfliktus tehát nem egyszerűen a tagadás szelleme, hanem az okos, dinamikus harmónia egyik eleme is.”
Csepeli György
“A húzómarketing tekintetében van talán a legszorosabb kapcsolat a jelölt- és a termékmarketing között, amikor a médiákat használják, hogy eljuttassák az emberekhez a jelölt imázsát és üzenetét.”
Bruce I. Newman
Általános megjegyzések:
Az online marketing, s benne a keresőmarketing egy cég általános marketingtevékenységétől, a marketing stratégiától nem választható el.
A keresőmarketing eszközeinek, módszereinek felhasználásában az alap a jól optimalizált honlap, amely a keresőkből folyamatosan releváns találatokat hoz.
Az online marketing stratégia célja a keresőmarketingben bizonyosan ez.
Ám szükség lehet a keresőoptimalizáláson túl más eszközök használatára is a fentebb felsoroltakból és azokon túl is. Minden olyan kísérlet, amely ezt az alapfelállást és harmóniát igyekszik tartósan megbontani valamely eszköz, módszer javára, igazolhatóan téves.
Az online marketing nem választható el egy cég általános marketing tevékenységétől – tehát egy gerillamarketing eszközrendszert offline is alkalmazó cég kísérletezhet a weben is gerillamarketing jellegű akciókkal (pl. flash mob a weben), de egy piacvezető cégtől furcsa volna az általános cégmagatartástól (Corporate Behavior) elütő magatartás a keresőmarketing terén.
Adalékok:
Az első magyar internetes flash mob
Egy akcióm, amelyről még az osztrák Der Standard is cikket közölt:
Originelle Kulturblogs als Mobilmacher für Pécs 2010
A magyar változat BDK blogjában olvasható: BLOGOS FLASHMOB ÉS KRITIKUSI KÖZVETLENSÉG
» A SEO, a szivar és Mészáros András EKF igazgató
Online marketing: településmarketing a honlapokon
„… a hivatalos városi webhely fenntartása annak a jele, hogy a város vezetősége arra az elhatározásra jutott, hogy az Internetet megtervezett és tudatos módon a városmarketing szolgálatába állítja.”
Fojtik János: Városmarketing az Interneten
(Tér és Társadalom XIII. évf. 1999.)
Egy település célja nyilvánvalóan lakói jólétének biztosítása. A jólét fogalmának összetevői a településmarketingben:
- a gazdasági jólét
- a közösségi jólét
- a kulturális jólét
- a környezeti jólét.
A közösségi jóléthez hozzátartozik
„… a társadalmi kapcsolatok tudatos építésének, alakításának célja abból a meggyőződésből
kiindulva, hogy nélküle nem sikerül növelni az itt élők magabiztosságát, öntudatosságát, együttműködési készségét…”
Piskóti István — Dankó László — Schupler Helmuth
(Régió- és településmarketing, KJK-Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Bp. 2002.)
Ismerkedjen meg a különböző tudományágak által megalapozott szolgáltatásainkkal: Szolgáltatások
Az online marketing hangjai
Gyakorló bloggerként olykor “elfeledkezem magamról”, s az üzleti célú megjelenések írásakor is könnyedebb vagy keményebb hangot ütnék meg, ha nem szólnék magamra.
Ugyanis az üzleti célú megszólalások nem lehetnek szélsőségesek, csupán érdekesek!
A kutatások szerint – a tévhitekkel ellentétben -, a tájékozódni akaró potenciális ügyfél nem kedveli a durva hangot, a kemény vitát, viszont kedveli az udvariasságot, a tárgyszerűséget, a méltányosságot – és sorolhatnám.
Éppen ezért figyelnem kell, amikor üzleti célú blogban méltánytalan hangú vitára késztetnének. Olykor ösztönösen jönne belőlem a blogger vehemenciája, de az adott szituáció a megfontolt, a támadónál műveltebb, a visszafogottabb “üzletembert” kívánja meg.
Olyan ez, mint egy oldottabb baráti csevely után egy üzleti tárgyaláson részt venni. Megigazítjuk a nyakkendőnket, nem úgy köszönünk, hogy Helló, kis haver, nem úgy, hogy Üdvözlégy Csillagharcos és a vezérigazgató úr hátát sem veregetjük meg ezek után: – Na, hogy s mint vagyunk egykomám?!
Bognár László
SEO szakértő, keresőmarketing tanácsadó
Bognár Stúdió