SEO, online marketing módszerek
Az áruk, szolgáltatások árusai – a termelők, a gyártók, a forgalmazók – a nagyobb forgalom, vagyis a nagyobb profit érdekében marketing eljárások, SEO módszerek bevetését is előnybe részesítik.
Online marketing megoldások sorát említhetem: már csak pár darab van raktáron; akciónk csak rövid ideig / a készlet erejéig érvényes; pénzvisszafizetési garancia; német minőség, vagyis megbízható, tartós; azonnal vihető; ingyenes házhozszállítás … és sorolhatnám.
Ám a marketing közelmúltjából ismerek egy igen érdekes, meghökkentő módszert is, amit itt most bemutatok
Ha a 100% nem elég, emeld magasabbra
A 100% garanciáról már mindannyian hallottunk, a 100%-os megbízhatóság fogalma már a könyökünkön jön ki, ebben száz százalékig biztos vagyok!
Na, de a marketing nem egy olyan tudomány, amely megáll, toporog, tetvészkedik kicsinyt, hanem az olyan, hogy megy rendületlenül tovább. Vagyis, ha a 100% nem elég, akkor akár 110 %-ra emeli az eladásösztönzésben a tétet.
A SONY Centerben tömörült SONY márkakereskedők is így tettek, amikor elrugaszkodtak a bűvös 100-as számról és meg sem álltak 110-ig.
Íme, történelmi akciójuk 2012-ből, a 110%-os árgarancia:
Lám, az árverseny szép példájával találkozhatunk: bármennyiért is adja a konkurencia, mi az alá megyünk!
Persze érdemes vásárlás előtt az akció apró betűs részét is elolvasnunk. Nem azért mert átverést tartalmaz, hanem azért, mert abból kiderül: a webáruházak árai kívülesnek az akción. Ez persze érthető is, hiszen a webáruházak üzemeltetése jóval olcsóbb, mint egy elegáns üzlethelyiségben, komoly szakértelmet képviselő szakalkalmazottak bérét is fizetve boltot működtetni.
De ez már a vásárlói figyelem, s nem a kereskedő módszertanának kérdése.
A tartalom értékét növelő módszerek
A tartalom értéket növelő módszerek olyan technikák, amelyek segítenek abban, hogy a tartalmak minőségibbek, relevánsabbak és vonzóbbak legyenek a felhasználók (és a keresőmotorok) számára. Néhány példa ilyen módszerre:
- Semantic Indexing: ez azt jelenti, hogy nem csak a kulcsszavakra koncentrálunk, hanem azok szinonimáira és kapcsolódó fogalmaira is. Így gazdagítható a tartalom és jobban megmutatható annak témája és kontextusa.
- Tartalomfrissítés: ez azt jelenti, hogy rendszeresen frissítjük a meglévő tartalmainkat új információkkal vagy formátumokkal. Így növelhető a tartalom aktualitása és hasznossága.
- Tartalomoptimalizálás: ez azt jelenti, hogy javítjuk a tartalmaink formai és technikai elemeit (pl. címeket, meta leírásokat, képeket stb.), amelyek befolyásolják a keresőmotorok rangsorolását és a felhasználók élményét.
A módszerek a SEO által érvényesülhetnek a weben
Hiába egy-egy nagyszerű marketing ötlet, ha az nem jut el a web közönségéhez, a potenciális vásárlókhoz. A hirdetések (Google Ads, Facebook) is jó megoldáok lehetnek rövid- vagy közép távon, de kemény fizetési feltételek mellett lehet, különösen kurrens termékek esetén, a web felületein tartani.
Viszont a keresőoptimalizálás, a SEO hosszú távon hat egyszeri fizetés mellett, illetve szükség esetén linképítés frissítésével.
A Pareto-elv és a keresőmarketing, keresőoptimalizálás
Ha a Pareto-elvet ráhúzzuk a keresőoptimalizálásra, akkor azt mondhatjuk: az eredmények 80%-át a munkánk 20%-val elérhetjük.
Ebbe a hatékony 20%-ba egészen biztosan benne van a linképítés.
De se a belső, se a külső SEO-munkákat nem szabad túlhajtani, mert könnyen jöhet akár a túloptimalizáltság miatt is a Google büntetés.
Mi a Google büntetés?
A Google büntetése olyan automatizált szankció, amelyet a keresőmotor bevezetett, hogy megbüntesse a honlapokat, ha nem megfelelő SEO gyakorlatokat használnak a jobb keresőben elfoglalt hely eléréséhez. Például a kulcsszózsúfolás, a tartalommásolás, a linkvásárlás vagy a spam kommentek használata lehet ilyen.
A Google büntetés lehet rövid vagy hosszú távon ható, és az érintett honlap látogatottságának és keresőeredményeinek jelentős csökkenését okozhatja. Az egyetlen módja annak, hogy a büntetést megszüntessék, a büntető gyakorlatok megszüntetése és a Google által ajánlott SEO gyakorlatok követése.
A referenciaként bemutatott SEO eredmények is ellenőrizendők
Nem mind arany, ami fénylik! A SEO-ban is léteznek a valóságot időlegesen meghaladó eredményességet produkáló módszerek.
Itt van például a lejáró domainek vásárlása.
Egy jól meglinkelt, lejáró domain vásárlása révén szebb eredmény, magasabb Doamin Authority mérőszám érhető el mint amit a valódi tudás, a cég általános működésének minősége eredményezne.
Így a tevékenység értéke magasabbnak mutatkozhat egy-egy cég, szakértő, áru esetében mint a valódi értéke.
A valóban tartós SEO eredmény eléréséhez folyamatosan nyomon kell követnünk a változásokat. Ezeket általában a Google közleményeiből vagy a nemzetközi ismertségű portálokról, blogokról szerezhetjük be (mint például a MOZ blogja.)
Ilyen új „instrukció” például az entitások szerepeltetése a szövegünkben.
Tippek-trükkök
Természetesen, a digitális eszközök és szolgáltatások használatához néhány hasznos tippre és trükkre is szükség lehet. Íme néhány példa:
- Használj jelszókezelő alkalmazást: Az online fiókok és szolgáltatások használatakor fontos, hogy erős és biztonságos jelszavakat használjunk. A jelszókezelő alkalmazások lehetővé teszik, hogy egyszerűen kezeld és tárold a jelszavaidat, így soha nem kell emlékezned rájuk.
- Használj felhőalapú tárolót: A felhőalapú tárolók lehetővé teszik, hogy fájljaidat távolról érjed el és tárold őket biztonságosan az interneten. Ez különösen hasznos lehet, ha személyes vagy munkához kapcsolódó dokumentumokat kell megosztanod másokkal.
- Tarts rendet a digitális fájljaidban: Az idővel a számítógépeden rengeteg fájl gyűlik össze, ami nehézzé teheti a keresést és az áttekintést. Tarts rendet a fájljaidban, hozz létre mappákat és alkalmazz érthető nevezéseket a fájlokra.
- Használj mentést: Az adatvesztés mindig lehetőség, ezért fontos, hogy rendszeresen mentse a fájljaidat. Az egyik lehetőség, hogy külső merevlemezt használsz a fontos fájlok biztonságos tárolására.
- Ügyelj a biztonságra: Az online világban a biztonság rendkívül fontos. Ügyelj arra, hogy biztonságos és frissített vírusirtó szoftvert használsz, és mindig győződj meg róla, hogy a webhelyek és alkalmazások, amelyeket használsz, biztonságosak.
Reméljük, hogy ezek az információk hasznosak voltak és segítettek eligazodni a digitális eszközök és szolgáltatások világában. Használd ki az előnyeiket, és élvezd a digitális életet a lehető legjobban!
Témánkba vág: