SEO, online marketing módszerek

Az áruk, szolgáltatások árusai – a termelők, a gyártók, a forgalmazók – a nagyobb forgalom, vagyis a nagyobb profit érdekében marketing eljárások, SEO módszerek bevetését is előnybe részesítik.
Online marketing megoldások sorát említhetem: már csak pár darab van raktáron; akciónk csak rövid ideig / a készlet erejéig érvényes; pénzvisszafizetési garancia; német minőség, vagyis megbízható, tartós; azonnal vihető; ingyenes házhozszállítás … és sorolhatnám.
Ám a marketing közelmúltjából ismerek egy igen érdekes, meghökkentő módszert is, amit itt most bemutatok

Ha a 100% nem elég, emeld magasabbra

A 100% garanciáról már mindannyian hallottunk, a 100%-os megbízhatóság fogalma már a könyökünkön jön ki, ebben száz százalékig biztos vagyok!
Na, de a marketing nem egy olyan tudomány, amely megáll, toporog, tetvészkedik kicsinyt, hanem az olyan, hogy megy rendületlenül tovább. Vagyis, ha a 100% nem elég, akkor akár 110 %-ra emeli az eladásösztönzésben a tétet.

A SONY Centerben tömörült SONY márkakereskedők is így tettek, amikor elrugaszkodtak a bűvös 100-as számról és meg sem álltak 110-ig.
Íme, történelmi akciójuk 2012-ből, a 110%-os árgarancia:

Árgarancia módszerek reklámban
Árgarancia módszere reklámban

Lám, az árverseny szép példájával találkozhatunk: bármennyiért is adja a konkurencia, mi az alá megyünk!

Persze érdemes vásárlás előtt az akció apró betűs részét is elolvasnunk. Nem azért mert átverést tartalmaz, hanem azért, mert abból kiderül: a webáruházak árai kívülesnek az akción. Ez persze érthető is, hiszen a webáruházak üzemeltetése jóval olcsóbb, mint egy elegáns üzlethelyiségben, komoly szakértelmet képviselő szakalkalmazottak bérét is fizetve boltot működtetni.
De ez már a vásárlói figyelem, s nem a kereskedő módszertanának kérdése.

A tartalom értékét növelő módszerek

A tartalom értéket növelő módszerek olyan technikák, amelyek segítenek abban, hogy a tartalmak minőségibbek, relevánsabbak és vonzóbbak legyenek a felhasználók (és a keresőmotorok) számára. Néhány példa ilyen módszerre:

  • Semantic Indexing: ez azt jelenti, hogy nem csak a kulcsszavakra koncentrálunk, hanem azok szinonimáira és kapcsolódó fogalmaira is. Így gazdagítható a tartalom és jobban megmutatható annak témája és kontextusa.
  • Tartalomfrissítés: ez azt jelenti, hogy rendszeresen frissítjük a meglévő tartalmainkat új információkkal vagy formátumokkal. Így növelhető a tartalom aktualitása és hasznossága.
  • Tartalomoptimalizálás: ez azt jelenti, hogy javítjuk a tartalmaink formai és technikai elemeit (pl. címeket, meta leírásokat, képeket stb.), amelyek befolyásolják a keresőmotorok rangsorolását és a felhasználók élményét.

A módszerek a SEO által érvényesülhetnek a weben

Hiába egy-egy nagyszerű marketing ötlet, ha az nem jut el a web közönségéhez, a potenciális vásárlókhoz. A hirdetések (Google Ads, Facebook) is jó megoldáok lehetnek rövid- vagy közép távon, de kemény fizetési feltételek mellett lehet, különösen kurrens termékek esetén, a web felületein tartani.
Viszont a keresőoptimalizálás, a SEO hosszú távon hat egyszeri fizetés mellett, illetve szükség esetén linképítés frissítésével.

A Pareto-elv és a keresőmarketing, keresőoptimalizálás

Ha a Pareto-elvet ráhúzzuk a keresőoptimalizálásra, akkor azt mondhatjuk: az eredmények 80%-át a munkánk 20%-val elérhetjük.
Ebbe a hatékony 20%-ba egészen biztosan benne van a linképítés.
De se a belső, se a külső SEO-munkákat nem szabad túlhajtani, mert könnyen jöhet akár a túloptimalizáltság miatt is a Google büntetés.

Mi a Google büntetés?

A Google büntetése olyan automatizált szankció, amelyet a keresőmotor bevezetett, hogy megbüntesse a honlapokat, ha nem megfelelő SEO gyakorlatokat használnak a jobb keresőben elfoglalt hely eléréséhez. Például a kulcsszózsúfolás, a tartalommásolás, a linkvásárlás vagy a spam kommentek használata lehet ilyen.
A Google büntetés lehet rövid vagy hosszú távon ható, és az érintett honlap látogatottságának és keresőeredményeinek jelentős csökkenését okozhatja. Az egyetlen módja annak, hogy a büntetést megszüntessék, a büntető gyakorlatok megszüntetése és a Google által ajánlott SEO gyakorlatok követése.

A referenciaként bemutatott SEO eredmények is ellenőrizendők

Nem mind arany, ami fénylik! A SEO-ban is léteznek a valóságot időlegesen meghaladó eredményességet produkáló módszerek.
Itt van például a lejáró domainek vásárlása.
Egy jól meglinkelt, lejáró domain vásárlása révén szebb eredmény, magasabb Doamin Authority mérőszám érhető el mint amit a valódi tudás, a cég általános működésének minősége eredményezne.
Így a tevékenység értéke magasabbnak mutatkozhat egy-egy cég, szakértő, áru esetében mint a valódi értéke.

A valóban tartós SEO eredmény eléréséhez folyamatosan nyomon kell követnünk a változásokat. Ezeket általában a Google közleményeiből vagy a nemzetközi ismertségű portálokról, blogokról szerezhetjük be (mint például a MOZ blogja.)
Ilyen új „instrukció” például az entitások szerepeltetése a szövegünkben.

Tippek-trükkök

Természetesen, a digitális eszközök és szolgáltatások használatához néhány hasznos tippre és trükkre is szükség lehet. Íme néhány példa:

  1. Használj jelszókezelő alkalmazást: Az online fiókok és szolgáltatások használatakor fontos, hogy erős és biztonságos jelszavakat használjunk. A jelszókezelő alkalmazások lehetővé teszik, hogy egyszerűen kezeld és tárold a jelszavaidat, így soha nem kell emlékezned rájuk.
  2. Használj felhőalapú tárolót: A felhőalapú tárolók lehetővé teszik, hogy fájljaidat távolról érjed el és tárold őket biztonságosan az interneten. Ez különösen hasznos lehet, ha személyes vagy munkához kapcsolódó dokumentumokat kell megosztanod másokkal.
  3. Tarts rendet a digitális fájljaidban: Az idővel a számítógépeden rengeteg fájl gyűlik össze, ami nehézzé teheti a keresést és az áttekintést. Tarts rendet a fájljaidban, hozz létre mappákat és alkalmazz érthető nevezéseket a fájlokra.
  4. Használj mentést: Az adatvesztés mindig lehetőség, ezért fontos, hogy rendszeresen mentse a fájljaidat. Az egyik lehetőség, hogy külső merevlemezt használsz a fontos fájlok biztonságos tárolására.
  5. Ügyelj a biztonságra: Az online világban a biztonság rendkívül fontos. Ügyelj arra, hogy biztonságos és frissített vírusirtó szoftvert használsz, és mindig győződj meg róla, hogy a webhelyek és alkalmazások, amelyeket használsz, biztonságosak.

Reméljük, hogy ezek az információk hasznosak voltak és segítettek eligazodni a digitális eszközök és szolgáltatások világában. Használd ki az előnyeiket, és élvezd a digitális életet a lehető legjobban!


Témánkba vág:

Keresőmarketing