A teljesítményrés a marketingben

Teljesítményrés: nincs kerékpár parkoló
Teljesítményrés kreatív kihasználása: ha nincs kerékpár parkoló

Mégsem tökéletes a gazdaság világa?

Bár minden szakma azt gondolja magáról, hogy tökéletesen ellátja a feladatát, a versenyben nagyon is érdekelt kisvállalkozás mégicsak jobb, ha tudja: ez nem így van!
Minden szakmában megfigyelhetünk teljesítményrést, amelyet egyúttal piaci résként foghatunk fel, melyen keresztül a leleményes, kreatív vállalkozó eljuthat a maga tortaszeletéig.

A teljesítményrés egy olyan hiba, a teljesítményt lerontó hiányosság, amely a tipikusság jegyeit viseli.

Példák a teljesítményrésre

A legkézenfekvőbb példát a fogorvoslás biztosítja számunkra.
Aprpopos fogorvos.
Ugye Ön is fél a fogorvostól? Ugye Ön is háromszor meggondolja, hogy elmenjen egy fogorvosi rendelőbe? Mert fájni fog!
Tehát bátran kijelenthetjük, hogy a fogorvoslás teljesítményrése a fájdalom!

E felismerés szüli meg a rés kihasználásának klasszikus módját – megszületik a fájdalommentes fogászat ígérete és fogalma!
Az első leleményes fogorvosok így nem csak a piacukat növelhették meg magukhoz csábítva új páciensek rajait, hanem a bevételüket személyenként is megemelhették a többlet szolgáltatás árával.

A fogorvoslásnál tartva azt is megfigyelhetjük, mi történik akkor, ha egy fél kontinensre lesz jellemző, hogy a fogorvoslás ára válik teljesítményréssé!

Nyugat-Európa polgárai előszeretettel látogatnak el a szegénynek tudott, ámde szolgáltatásban mégiscsak felkészült keleti országokba, így Magyarországra is. Ugyanis utazással, szállással együtt is olcsóbb lesz a fogbeültetés itt, idegenben, mint például a ködös Albionban.
(Itt persze meg kell jegyeznünk, hogy az interneten a keleti országok magánrendelői iszonyúan erős harcot vívnak egymással a nyugati páciensek megnyeréséért, tehát a nyerő ötlet sikeréért – a nyugati teljesítményrést kihasználandó – a legkorszerűbb megoldásokkal meg is kell küzdeniük!)

A fodrász ollója is vendégekért csattog

A fodrásznő, akihez hosszú évekig jártam nyugdíjba vonult. Ekkor szembesültem az ollócsattogtató ipar teljesítményrésével: időpontot kell kérni és egyeztetni. De ki tudja, három nap múlva, egy hét múlva hogyan érek rá. Meg különben is, most megyek esküvőre és a loboncommal nem rophatom a menyasszonnyal a táncot.
Ám ez az iparág is megszülte a teljesítményrésbe férkőzés mestereit!
Látom a weben az egyik hajszobrászati stúdió szlogenjét:

„Bejössz, te jössz!”

No, lám, akinek sürgős, az is megtalálja a maga figaróját, méghozzá azonnal.

Az autóbérlés piacán

Olvasom e-mailben az ismerős, autóbérléssel foglalkozó cég üzenetét:

„Nálunk nincs trükközés, nincs hanem, vagy de. Autóbérlésének teljes összegét a foglaláskor az árkalkulátorunk kiszámolja.”

Igen-igen, az apróbetűs átverések elleni küzdelem szülőttei ezek a sorok. Persze az ilyen teljesítményrés már túl van egyetlen szakma határain – általános!


A megközelítés kratív módjában rokon:

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.