WebSEO, keresőoptimalizálás – az online marketing sűrűjében
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS, KERESŐMARKETING
Search Engine Optimization
A SEO (keresőoptimalizálás) az Első Magyar SEO Verseny, népszerű nevén a PILLANGÓSZÍV megnyerésével lett stúdiónk sikerágazata.
Széles körben itt bizonyíthattuk először, hogy az Internet keresőiben a honlap optimalizálás, a WebSEO területén eredményesen vehetjük fel a küzdelmet bárkivel.
Mi a SEO, mi a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás, a SEO, ha valaki nem ismerné mit is rejt a fogalom, az a tevékenység, amely során valamely portált, honlapot, blogot, egyszerűbben szólva valamely webegységet, a keresők élvonalába juttatunk.
Ha megkérdezik, mi a titkunk, általában csak annyit mondok: content SEO, vagyis tartalmas tartalomépítés.
De miért jó az nekünk, ha előbb állunk a keresőben? — kérdezhetné valaki.
Nos, azért, mert a keresőkben valamilyen árut, szolgáltatást, tárgyat, fogalmat vagy eszmét kereső ember a keresőbe beírt szóra, kifejezésre beérkező találatok első öt-tíz találatát fogja nagyon nagy figyelemmel szemlélni. És a kereső-szörföző ember ritkán jut a huszadik találat fölé.
A találati sorrendben ezredik honlap tulajdonosa bizony kiszórta a pénzt, amit honlapjának készítésére fordított, mert senki sem fog arra ráakadni a keresőkből.
Üzleti portál esetén ez egy kifejezett tragédia lehet.
Hogyan juthatunk előre a keresőben?
Természetesen az is igaz, hogy a weben nem csak a találati táblán (SERP) realizálódó, úgynevezett organikus találatokkal érhetünk el eredményt. Hanem például hirdetésekkel – jellemzően Ads hirdetéssel -, Google Vállalkozásprofil, azaz Google Cégem által vezérelt helyi találatokkal, illetve Public Relations megoldásokkal. Vagy akár az online közösségekben megjelenő aktivitásunkkal. Mindezek együttes használata, mixe hozhat megdöbbentően jó eredményeket.
Friss híreket, új gondolatokat, esettanulmányokat a folyamatosan frissülő szakmai blogunkban talál:
» Keresőoptimalizálás
Az ország számos településén – példával szolgálhat Pécs, Budapest, Székesfehérvár – referenciáink megnyugtathatják Önt: akik ránk bízták a weben a SEO-zást, a keresőoptimalizálást, a honlap-optimalizálást, a web-seot, a Google optimalizálást – vagy nevezzük bárhogyan is – azok tényleg ott tanyáznak a legfontosabb kulcskifejezéseikkel az élvonalban!
A keresőoptimalizálás szerteágazó marketing tevékenység.
A keresőoptimalizálás alrendszere a keresőmarketing fogalmának. A keresőmarketing szakértő alkalmazása, keresőmarketing ügynökség megbízása ma már természetes mozzanat nem csak nagyvállalatok, hanem KKV-k körében is.
A WEBSEO és a mesterséges intelligencia
2023-ra a mesterséges intelligencia (AI/MI) már meghódította az online világát is. Készítők és felhasználók soha nem látott intenzitással vetették magukat a ChatGPT vagy a Bing AI szolgáltatásaira.
Ez az internetes keresést, a szövegírást, a képkészítést, a programozást fantasztikus mértékben alakítja át.
Ugyanígy zajlik a változás a webseo területén is.
Kikerülhetetlen, hogy a konkurensekkel lépést tartva a vállalkozások, a cégek, az intézmények értsék és használják ezt az új eszközt, miképpen a Bognár Stúdió is folyamatosan képzi magát és birtokba veszi.
Jövő, jelen, múlt a SEO-ban
Miközben a legnagyobb figyelem a mesterséges intelligencia miatt a jövő felé fordul, a múlttal szinte senki sem foglalkozik. Márpedig múlt nélkül se jelen, se jövő nem létezik.
A Bognár Stúdió viszont olykor vissza is tekint, például ebben a közösségi térben lévő blogja által: SEO történelem.
Mik a legfontosabb dolgok a SEO, a keresőoptimalizálás terén?
Ennek oldalain olyan fontos fogalmakat és azok tartalmát ismertetjük, mint a SEO szempontjából lényeges néhány meta tag, mint pl. a title, a keyword, a description.
Továbbá bemutatjuk a SEO során alkalmazható eszközöket is, Google keresési trendek, AdWords kulcsszóválasztó stb.
Ennek oldalain azt is igyekszünk bizonyítani, hogy a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás belső, egy-egy oldalt érintő feladata tulajdonképpen a logikus gondolkozás szabályaival megoldható.
Gondoljunk csak bele!
Adunk egy címet (title), amely összefoglalja oldalunk tartalmát. Adunk egy kicsit bővebb leírást (description), afféle reklámszövegecskét az oldalunkról, s a legfontosabb szavakat, kifejezéseket, vagyis a kulcsszavakat (keyword) is kigyűjtjük, hogy segítsük mások eligazodását!
A honlap logikai struktúráját embernek-robotnak egyaránt beszédes, vagyis olvasható-értelmezhető url-ekkel hozzuk a világ tudomására.
A szövegeknek címet adunk (általában h1 méretű texttel főcímet), majd a szöveget bekezdésekbe rendezzük, s a bekezdéseknek is adhatunk címet, ha hosszú a szövegünk.
Ha képet is bevetünk oldalunk érzékletesebb megjelenésének érdekében, akkor természetesen azt is „katalogizáljuk”, felirattal látjuk el. (Alt meta tag kitöltése).
Minden bizonnyal használni fogjuk kulcsszavaink szinonimáit is, sőt az ahhoz kapcsolódó lényeges elemekről is beszélni fogunk, így honlapunk, blogunk szénája jól fog állni a Látens Szemantikus Indexelés terén is.
Mivel az Internet lényegi eleme a másokhoz való kapcsolódás, szövegünk értelemszerűen linkeket is tartalmazni fog (és mások is linkekkel fognak hivatkozni rá).
Lám, ilyen kis területen el lehetett mondani a SEO legfontosabb alapszabályait :-)
Ezt már könnyű lesz kiegészíteni a teljes portált átfogó elemekkel, pl. a struktúrát megmutató vázlattal, vagyis oldaltérképpel… Tehát a logikus, marketinggel átitatott gondolkozás tulajdonképpen magától adja a jó SEO-t.
Mivel a keresőmarketing, a keresőoptimalizálás, a SEO ennyire fontos stúdiónk életében, nem csoda, hogy interaktív szakmai blogunk is a SEO-keresőoptimalizálás nevet viseli. Ebben friss és érdekes online marketing témájú bejegyzéseket talál, sokszínű megközelítésben – de mindig visszatérve a központi elemhez: a keresőmarketinghez, a keresőoptimalizáláshoz.
Piaci verseny a SEO területén is
Bonyolítja kicsit a helyzetet, hogy mások is igyekeznek az élvonalba kerülni, továbbá új- és újabb fogalmak, kifejezések is megjelenhetnek, változhatnak a keresési szokások vagy a termékünk iránti kereslet és ezért folyamatos tevékenységként kell űzni a keresőoptimalizálást. SEO szakértő elismerést szerezni nehéz, hosszan tartó feladat.
Tehát egy egyszeri varázslat helyett folyamatos marketingmunka vár az online marketing felelősére.
A fentiek alapján egy-egy cégnél a web-seo irányítása így a marketinget irányító szervezeti egység vagy személy feladata kell, hogy legyen!
Az eredményes munka hatásairól
A „bognár studiós” optimalizálás következményeként egyaránt gyarapodnak a potenciális megrendelői megkeresések a „földrajzi hatósugarunkon” túli területekről is, ami egyértelműen jó visszajelzés, de növekedtek a gyűjtőoldalas, banner-cserés, tudakozós, tőzsdei befektetős ajánlatok, sőt az adomány és segélykérések is.
Forrás: » Online marketing tapasztalatok
Specializálódás – például fogorvosi SEO
Léteznek olyan területek, amelyekben specializálódást érhet el a keresőoptimalizáló.
Ez lehet területi specializáció, ahol a bizonyos nagyságrendet meghaladó település egyes vállalkozásai azonos érdekre vannak felfűzve, például egy meghatározott ipari park az otthonuk.
De a tipikus inkább az egymásnak nem konkurenciát jelentő ipari, kereskedelmi vagy a szolgáltató szektorban működő vállalkozások keresőoptimalizálással történő kiszolgálása.
Ilyen például a fogorvosi marketing.
Gondoljunk csak bele: a miskolci fogász aligha lesz konkurense a pécsinek, a dunaújvárosi a szegedinek és így tovább.
De a budapesti gyermekfogásznak sem lesz konkurense az implantációval foglalkozó szájsebész.